Prenumerera Ekonomi
Moms?Vilken moms användes vid turistverksamhet där man skjutsar folk med häst, ren etc? |
|||
Bokföra inköpt bil
Hej! |
|||
Anmäla f-skatt
Hej, jag vet inte när riktigt som jag kan starta men beroende på mitt första jobb måste jag vara med på det när det sker. |
|||
Lån på företaget.
Jag hade tänkt ta lån från en kompis till nystartad företaget, enskild firma. Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
E bokföring
Hej |
|||
Sjukvårdförsäkring-sjukförsäkring
Hej |
|||
Behöver hjälp
Jag har precis ansökt om F-skatt för mitt företag. |
|||
Översikt av ekonomin
Hej, |
|||
Minimum uppgifter vid lönehantering
Hejsan. |
|||
Redan inköpta produkter!
Hejsan! Kategori: Inköp |
|||
Välja standardvaluta?
Hej |
|||
Bästa ränta på kassan?
Mitt företag har stundtals en kassa som ligger och skvalpar utan ränta. Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Skatt på hobbyverksamhet.Tja! Jag har precis läst last lite av ur broschyren om hobbyverksamheten på skatteverket.se men det framkommer inte vad är för skattesats som gäller,... |
|||
Frågor om aktiekapital, att tvångslikvideras och enmans privat ABJag har lite frågor kring ett enmans privat aktiebolag. Jag undrade över "Om bokfört eget kapital i bolaget understiger hälften av bolagets registrera... |
|||
Betala ut timlön utan semesterersättning?
Hej! |
|||
Hur bokföra kredit?
Företaget (ett AB) har tagit en kredit i en bank på 50000 kr och samtidigt öppnat ett nytt BG i den banken. Jag har bokfört detta som: |
|||
Betalning och återbetalning import
Nu har jag kört fast. Eller snarare vill kolla om jag gör rätt såhär. |
|||
Fördel/nackdel med momsStartat ett företag med medicinsk fotvård. Alltså momsfritt till den delen. Utför även icke medicinsk sådan och skall alltså proportionera momsen men.... |
|||
Hur bokföra körda mil i egen firma
Jag har kört mycket i firman. |
|||
Ändra budget under innevarande år ?
Hejsan! |
|||