Prenumerera Ekonomi
Avdrag för anställdaJag har en spelning tilsammans med en musikgrupp och vi tänkte ta betalt genom mitt företag och att jag sedan betalar ut lön till de andra. Vi har haf... |
|||
Enskild firma - betala skatt på vinst?
Hej! |
|||
Vilken moms på fotograftjänst?
Hej! 🙂 |
|||
Söker finnansieringSöker finnansiering för vårat nya företag antingen med gamla dator ni inte änvänder eller med pengar... Vi kan tyvärr inte ta emot utanför Malmö områd... Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
2 enskilda firmor till aktiebolag ?
Hej! :cheer: |
|||
Hjälp mig att förstå (Utlägg för inköp)
Hej! |
|||
söker grossister/restpartier hygienartiklarJag söker grossister alt. restpartier inom hygienartiklar, nån som vet? Kategori: Inköp |
|||
Hur löser jag ersättning till min kollega?Jag bedriver för stunden en enskild firma inom personlig träning. Jag ska börja sälja kosttillskott till mina klíenter. En kollega till mig vill också... |
|||
Några frågor om Aktiebolag
Hej, |
|||
Bokföring av lager
Hej, |
|||
MomsåterbetalningHur redovisar jag momsen, som jag får tilbaka? Det är mitt första år som EF och utgifterna är än så länge större än inkomsterna...och jag får tillbaka... |
|||
Levfaktura EU
Hej, om jag får en faktura från en varulev i Tyskland, ska jag då knappa in fakturan med valutan euro i stället för SEK i levreskontran? |
|||
Risk investera aktiekapital i nya aktier?Sitter i tankarna att starta eget, till en början bara för att hålla på med aktiehandel men för att sedan kunna utveckla verksamheten inom t.ex konsul... |
|||
Vad gäller vid utdelning av bonuscheckar till kundVi har ett system där vi delar ut en bonuscheck (värde 50🙂 till våra kunder när de handlat för en viss summa. Vad gäller här, egentligen; Ska kundern... |
|||
AktieöverlåtelseJag har för avsikt att "skänka" några procent av mitt AB till en vän. Kan jag använda en mall för aktieöverlåtelse och bara fylla i 0 kr på köpeskilli... |
|||
Lagerbolag - bokföring
Hej, |
|||
Registrera enskild firma
Hej. |
|||
Lön upp till brytpunkten
Funderar på att i år ta ut lön exakt upp till övre brytpunkten på 545 200 kr. Två frågor: |
|||
Bokföra "gratisjobb" åt firman
Hallå, |
|||
bokföra kontantkassa och bankkonto seperat??
Liten nystartad firma med mest kontanthantering. Kan jag i min förenklade bokföring bara ha ett konto ex 1910 som täcker alla pengar som |
|||