Bokföring av kostnad för skyddsregistering?

53
1
Hej!🙂

Jag har nyligen skyddsregistererat mitt firmanamn hos bolagsverket. Nu nÀr det Àr dags att bokföra kostanden, blir jag osÀker pÄ hur jag konterar kostanden i bokföringsprogrammet. Dvs. vilken utgiftspost?Hittar ingen som kÀnns sjÀlvklar.:-[

Tack pÄ förhand!
394
1
Den första registreringen i företagsregistret hos Bolagsverket Àr inte avdragsgill och man konterar den lÀmpligen som övrig ej avdragsgill extern kostnad konto 6992. Vi har behandlat frÄgan tidigare hÀr pÄ forumet; http://www.foretagande.se/bokforing-skatter-och-foretagsformer/bokfora-registreringsavgift-till-bolagsverket/
Ulf Bjarme
53
1
Tack för svar ULFBJA! Jag var lite otydlig i min föregĂ„ende post dĂ„ jag glömde skriva att det var min 2:a skyddsregistering. Jag har redan namnskyddat i ett lĂ€n och har nu alltsĂ„ gjort skyddsregistrering i ett annat lĂ€n, dĂ„ jag kommer bedriva verksamheten frĂ€mst i dessa lĂ€n. Är det fortfarande inte avdragsgillt nĂ€r man skyddsregisterar andra gĂ„ngen?
394
1
DÄ Àr det en normal förvaltningsÄtgÀrd i ett befintligt bolag som kan dras av som exempelvis "övriga externa kostnader, avdragsgilla" konto 6991
Ulf Bjarme

Du mÄste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.