Lön ur AB, vilken månad?

4
Jag har ett AB, hyr ut mig själv till andra företag. Sedan 1 januari -12 ska jag börja betala ut lön till mig.
Arbetet som utfördes under januari, faktureras sista jan med 30 dagars villkor, arvodet får jag således slutet på februari.

Frågan är: Hur gör jag med arbetsgivardeklarationen? Den ska ju fyllas i och alla skatter ska in den 12.e varje månad. Min januarilön kommer ju först feb-mars-skiftet.

Någon som kan hjälpa mig?
1073
139
Arbetsgivardelen av skattedeklarationen ska deklareras månaden efter att lön utbetalats. När lön utbetalas bestämmer du helt och hållet själv, den har ingenting att göra med när arvoden faktureras eller inbetalas.
2360
37
Innan du överhuvudtaget tar ut lön ser du till att ha tagut ut dina kostnader. Många gånger kan det vara bra att ta ut dem först vid slutet av året om man har tillräckligt med medel ändå. Då vet man också mer exakt vad man verkligen kan ta ut samt att man sparar massa uppgifter och transaktioner till myndigheterna. Lars
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.