När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Vårda din kunder innan någon annan gör det. Risken finns alltid att dina konkurrenter jagar dina kunder.
Du ska veta att försäljning är att föra krig, och din konkurrent är din fiende.
Därför måste du alltid vara kunnig och veta var din konkurrent har sina starka och svaga sidor, det som din konkurrent är bra på och det konkurrenten gör dåligt. Din viktiga uppgift blir att utifrån denna kunskap försvaga och minska konkurrentens styrka och förtydliga konkurrentens svaghet och brister så att dessa brister blir tydliga i kundens ögon. Det är på det sättet du sänker konkurrentens erbjudande och ökar din egen styrka och slagkraft i kundens övervägande inför beslutet som säkrar din affär.
"Kom ihåg att alltid vårda och utveckla relationerna med dina kunder"
Det är EQ som avgör framgång Det är många faktorer som påverkar hur vi hanterar våra relationer. Det är såväl verbala och känslomässiga faktorer som fysiska faktorer som avgör om du hanterar relationer till dina kunder på ett positivt eller negativt sätt. EQ betyder - emotionell kompetens. Det har sitt centrum i känslomässig kommunikation.
Ett fint råd i konsten att umgås i affärslivet kom från Henry Ford, han sa: ”om det finns någon enda hemlighet bakom framgång, så ligger det i din förmåga att förstå kundens synpunkter och se saker och ting ur kundens synvinkel”.