Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.
Vad jag däremor gjorde var en nogrann marknadsundersökning. Vilka produkter finns det i världen inom mitt område, vilka säljs i Sverige, vilka skulle bli mina konkurrenter, vilka skulle kunna bli mina kunder, ungefärlig total marknad etc.
Jag törs nästan påstå att om inte flotec hade gjort åtminstånde en marknadsundersökning så hade hans företag gått trögare.
Utan en målsättning för företaget så jobbar man i blindo, och alla vet vad som händer när en blind går äver motorvägen :|
Men det är ju klart, nöjer man sig att jobba14 timmar om dagen och ständigt jagar jobb för att kunna betala in moms och skatt så kan man ju skita i att strukturera det hela och öppna en snickarfirma och hoppas.
Varför jag är så kritisk är att jag har några vänner som driver företag (en mans) och dessa är exempel på hur man inte ska göra. Jag har även bra exempel i mitt minne med.
www.spaweekendhotell.se - Spa portal
Självklart är det bra att tänka igenom och planera innan man sätter igång. Men det gäller nog att vara flexibel, för hur bra man än planerar så blir det aldrig som man tänkt sig.
www.spaweekendhotell.se - Spa portal
Vad driver dem för typ av företag
Målare ställningsbyggare. massör. och en inom terapi
EDIT: En har ägt en skylt fabrik, men den är såld nu....Hummm få Jo!..en till Fryslock...Svenska fryslock var uppe ett tag, men gick i graven
Men det gäller nog att vara flexibel, för hur bra man än planerar så blir det aldrig som man tänkt sig.
Kan bara hålla med!
Några lån från banken tror jag inte man kan få hur bra affärsplan man än har.
Klart man kan låna pengar. Allt beror bara på förutsättningarna för att låna pengar. :wink: