Vilken bank har ni?

2
Hej,



ska precis bilda ett AB och funderar på vilken bank som ska få äran.



Har Skandia Banken privat. Men de har inga företagstjänster.





Har ni några tips?!
507
1
Hej! Ska också starta ett företag och går i samma funderingar. Sen fudnerar jag också om man öppnar ett bankkonto till företaget, om man kan koppla det till sin personliga internetbank på något sätt?
Billiga solglasögon - www.trendystuff.se
www.spaweekendhotell.se - Spa portal
23
Hejsan, [br] [br]Jag skulle nog välja Nordea eller SHB. SHB har jag själv väldigt goda erfarenheter av. Nordea kan dock vara ett bra val om du ska satsa på kortbetalningar på en hemsida eller liknande. Många av våra kunder anlitar då nordea vilket blir klart billigare.
507
1
[quote="Kihlbom"]Hejsan, [br] [br]Jag skulle nog välja Nordea eller SHB. SHB har jag själv väldigt goda erfarenheter av. Nordea kan dock vara ett bra val om du ska satsa på kortbetalningar på en hemsida eller liknande. Många av våra kunder anlitar då nordea vilket blir klart billigare.[/quote] [br] [br]Men måste man skaffa en ny internetbank eller kan man kopla den till sin personliga? Nån som vet?
Billiga solglasögon - www.trendystuff.se
www.spaweekendhotell.se - Spa portal
2
Jag har handelsbanken i ett annat företag. Där vet jag att man kan göra så.
507
1
Det låter ju väldigt bra. Så slipper man ha en massa lösenord!
Billiga solglasögon - www.trendystuff.se
www.spaweekendhotell.se - Spa portal
23
Det du behöver är ett affärskonto till företaget vilket du redan har för bankgiro och kontonummer. Kör man från ett privat konto för att man inte vill lägga pengar på ett affärskonto ska man inte satsa på kortbetalning.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.