Senaste inläggen

Skattenyheter 05/12

http://www.skatteverket.se/rsv_nytt/05/skattenyheter200512.html

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Kan man lite på företag i öst?

Undrar vad Ni har för erfarenheter av handel med länder i öst(Asien). Vågar man lite på att man får varorna man beställer. Oftast är det som jag fattat det bara förskottsbetalning som gäller.



/Olle

Kategori: Företagande över gränserna

Tennisstjärnans nya huvudsak

Lite intressant läsning!





Stefan Edbergs golfrundor med Hans Petersson har kostat honom miljoner.

Men efter tre år har bollen trillat ned i koppen när hjälmen kan sättas på knoppen.

Hans Petersson är uppfinnaren från Växjö som tillsammans med sin morbror Stig Andersson utvecklat en patenterad lösni...

Kategori: Affärsidéer

Eubas

Vi på Eubas kan alla detaljer samt kan hjälpa innovatören / entrepenören på fler sätt än andra.

Gå in och läs på www.eubas.com

Kategori: Allmänt

Biljetter till VM-kval Sverige Malta den 4 juni säljes!

2 st biljetter säljes för 250 kr styck, (ord. pris 390 kr/st)



PM:a mig!



/Daniel

Kategori: Off Topic

Butiksinredning?

Någon som vet var man kan köpa butiksinredning billigt?



Olle

Kategori: Allmänt

Google Adwords?

Någon som provat detta? Fungerat bra?



/Olle

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Utländska klienter

Hej,



Jag har planer på att starta en egen webbyrå (webbdesign, utveckling av hemsidor, etc.) men har en fråga som jag behöver svar på först. I den bransch som jag är på väg att ge mig in i så finns det mycket pengar att hämta hos utländska klienter. Hur fungerar det med skatter och så om klienten inte är svensk? Fungerar...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Danmark etta i världen på it

Danmark toppar åter den globala listan över de mest it-mässiga länderna. USA är tvåa medan Sverige ligger kvar på en tredje plats.

Det visar en studie om "e-readiness" från Economist Intelligence Unit och IBM Institute for Business Value, skriver it-sajten Cnet Asia.



"Danmark bästa landet i världen att göra affärer...

Kategori: Inköp

Norrlänningar handlar mest på internet

Stockholmare och norrlänningar köper mest och oftast via internet. De tidigare köns- och åldersskillnaderna vid näthandel har försvunnit, visar en ny rapport.

Nästan alla är dessutom nöjda med sina inköp, visar rapporten "e-handelskunden ingen nörd" från Handelns utredningsinstitut (HUI), beställd av Svensk handel.



...

Kategori: Allmänt

Skattenyheter 11/05

http://www.skatteverket.se/rsv_nytt/05/skattenyheter200511.html

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Bokföringsprogram

Någon som har ett bra begagnat bokföringsprogram att sälja?



/Daniel

Kategori: Off Topic

Remissförslag lägger ökade risker på arbetsgivarna

Försäkringskassan är den svaga länken i regeringens remissförslag till minskad sjukfrånvaro. Klarar inte kassan sin utökade roll läggs ytterligare ekonomiska bördor på arbetsgivarna. Det var alla deltagare eniga om vid en hearing arrangerad av Svenskt Näringsliv.



1,4 på en 5 gradig skala. Det var betyget från deltagarna vid...

Kategori: Allmänt

Solna bäst på företagsklimat

Utan framgångsrika företag inget välstånd. Det inser allt fler. Men i många kommuner är företagarna missnöjda med företagsklimatet. Svenskt Näringslivs ranking av kommunernas företagsklimat visar på stora skillnader mellan kommunerna.



Rankingen bygger främst på företagarnas betyg på hemkommunens företagsklimat, men också på...

Kategori: Allmänt

Vad ligger priset på redovisningstjänster på?

Undrar hur mycket det kostar att låta ett företag ta hand om deklaration?



Eller kanske både bokföring, bokslut, deklaration?



Olika förstås, men på ett ungefär?



Sitter med bokslut och deklaration så här i sista stund, inser att jag tagit mig vatten över huvudet (det har blivit mer kompli...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Får jag dra av avgiften för namnregestreringen?!

Får jag dra av avgiften för namnregestreringen som jag gjort hos bolagsverket?!

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Deklaration

Hej,



Sitter med SPCS Administration 2000 (v 4.0) och SPCS Skatt Företag. Nu när det skall deklareras så vill jag givetvis överföra resultatet till skatteprogrammet.



Hus kan jag göra detta?

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

avsluta år 2004 spcs 2000

är inte helt bra på detta med bokföring... lånat ett program av en väns vän...spcs Administration 2000. har bokfört 2004 färdiggt vad gör jag nu.. med moms och så.. går ingående ..in autumatiskt? ska ju göra något sorts slut varje månad hjälp... 2004 var bara fån 15 nov. krångligt formulerade frågor hoppas någon fattar vad jag är ute efter..

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Insättning privat Plusgiro

Här kommer en fråga till...



Kan jag samla in pengar från massa människor på mitt PG och ta ut det privat, måste jag bokföra det på något sätt.



/David

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Fullsatt! - Stort intresse för generationsskiftesfrågor

Närmare 200 personer samlades den 14 april på Berns för att delta i Företagarnas och Lindebergs Grant Thorntons seminarium kring generationsskiftesfrågor.



Anders Andersson, kvällens moderator inledde seminariet med att hälsa välkommen och säga:

- Det är vi småföretagare som ska rädda Sverige. Därför är det skönt att...

Kategori: Allmänt