Senaste inläggen

Elfsborg!!!

Som boråsare är man ganska glad idag, Elfsborg vann ju över Kalmar med 1-0 igår! Mattias Svensson gjorde målet! Nu gå vi mot toppen!

Kategori: Off Topic

Franchising

Någon här som sysslar eller har sysslat med franchisning?

Är det ett bra koncept?

Kategori: Affärsidéer

Postgiro eller bankgiro?

Vilket är att föredra? Vilka för resp nackdelar finns det?

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Gratis webshop?

Finns det någon sådan? Alltså en färdig webshop som bara behöver anpassas till din egen stil? Behöver inte vara en massa komplicerade funktioner.

/Olle

Kategori: Inköp

Prissättning

Kan någon hjälpa mig med följande: Ungefär vad kostar det att köpa adresser till en bestämd målgrupp för ett utskick med direktreklam? tex 1000 st adresser.

När man ringer upp företag för att sälja annonsplatser, bör man ha en fast prislista eller är det prutmån som gäller?

Hoppas någon kan hjälpa mig!!

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Fildelning - olagligt!

Jaha vad säger ni, kommer ni att fortsätta med detta?

Tänkte vi kunde ha en lite omröstning!

hjälp.. :)

hej..

jag har funderat på att öppna ett café med två andra tjejer... och jag undrar vad är det jag måste tänka på och behöver veta innan jag öppnar mitt Café.. jag e tacksam för alla svar...

MVH

Simiii :roll:

Kategori: Allmänt

Bensinpriset - hur långt ska de gå?

Börjar bli riktigt dyrt nu, dock har vi priskrig här i Borås just nu så här har vi normala nivåer fortfarande men det ändras nog snart.

Vad tycker ni?

att ta över ett konkurrerande företag* hjälp

Hejsan,

Är det någon som vill/kan ge mig råd hur man skall ställa sig till och vad man bör ta reda på om en konkurrent vill sälja sitt företag till mig?

Vänligen Cissi :roll:

Moderaterna drar ifrån

Moderaterna är Sveriges största parti, med stöd av 31,7 procent av väljarna. Detta efter att socialdemokraterna har noterat en statistiskt säkerställd

nedgång, med 3,8 procentenheter, till 30,8 procent.

Det framgår av Temos senaste väljarbarometer som publiceras i Dagens Nyheter på torsdagen.

T...

Midsommar?

Händer det något kul i midsommar?

Själv åker jag till Varberg på västkusten och partajar med lite kompisar!

/Danne

Anställa på provision?

Vad gäller när man anställer en försäljare på provision?

Är det något speciellt man ska tänka på?

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Antal dagar på fakturan?

Vad kör Ni? 10,15 eller 30?

Riksbanken sänker räntan - vad anser ni om det?

Riksbanken sänkte sin viktigaste styrränta, reporäntan, med 0,50 procentenheter till 1,50 procent vid måndagens möte.

Senast reporäntan ändrades var den 1 april 2004, rapporterar TT.

Riksbanken skriver ned den svenska BNP-prognosen kraftigt för i år. För 2005 väntas BNP-tillväxten bli 1,9 procent, året dä...

Kamprad fortfarande världens rikaste

Ikeagrundaren Ingvar Kamprad är fortfarande världens rikaste. Med en förmögenhet på 380 miljarder kronor överträffar han med god marginal Microsoftgrundaren Bill Gates.

I fjol blev det globalt rabalder när tidningen Veckans Affärer publicerade beräkningar som visade att Ingvar Kamprad var världens rikaste, före den "traditionelle" ettan B...

Kostnad för att låta annan sköta bokföring?

Någon här som har några erfarenheter om vad det kostar att låta en bokföringsbyrå ta hand om bokföringen?

Hur går man tillväga?

Hur går man tillväga om man har en bra idé som man vill utveckla?

Vad är viktigt att änka på?

Betala till privatperson, typ. Hmm.

Hej alla, fint forum är det här! Det finns många intressanta frågor att läsa igenom. Nu till min fråga.

Jag har nyligen (i januari i år) registrerat enskild firma och arbetar i webbranchen (som alla andra :wink🙂. Mitt arbete utför jag från en kamrats lägenhet som även har beställt Internet för min skull. Vi har kommit överens...

Persson bekräftar nya Ams-åtgärder

Regeringen utökar satsningarna mot arbetslösheten och kommer i höstbudgeten att presentera nya åtgärder för att få fler människor i arbete.

Det sa statsminister Göran Persson till journalister efter onsdagens partiledardebatt i riksdagen.

Han bekräftar därmed de löften som hörts från både finansminister Pär Nuder och arbetslivs...

E - handel

Tänkte bara fråga om det är någon som har erfarenhet eller tankar om att helt enkelt driva en e-shop/webbutik vad ni nu vill kalla det. Går i tankar av att starta en nämligen 🙂 råd/tips/tankar allt är av intresse...

Kategori: Inköp