Senaste inläggen

Hjälp !!

Någon som kan hjäpla mig svara på frågan !



Det finns standardiserade regler för hur varulager skall värderas. Resonera kring lagervärderingens betydelse för företagets resultat. Varför kan lagstiftaren ha ansett det vara viktigt med klara och standardiserade principer för värdering av varulager?

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Importera kläder - från Canada eller från Norge

hej alla,

jag har hittat en canadiensisk tillverkare av fina kläder som jag vill sälja via min webshop. jag tog upp kontakt med tillverkaren och de hänvisade mig till deras partner i Norge.



Rent kostnadsmässigt, oavsett produktpriset, vad måste man betala när man -



a) hämtar varorna dirket från ka...

Kategori: Företagande över gränserna

tillstånd från någon!

Jag har suttit och ruvat på en fundering länge och undrar om det finns någon här som har kunskaper om hur man får använda andra företags elektronik utan att de behöver informeras.



Jag tar ett exempel.

Vi säger att jag har en dvd, video och en extern hårddisk, till de så finns varsin fjärkontroll. Om jag nu skulle slit...

Kategori: Affärsidéer

Pausen i fotbollsmatcher

Jag gör research på vad det finns för marknadsföring i pauserna på fotbollsmatcher och liknande evenemang? Har du sett något speciellt arrangemang som du gillar så posta ditt tips till mig så är jag jättetacksam.



Ett exempel kan vara cheerleadervariant med dans och allt vad det innebär.



Mvh


...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Affiliate en affärsidé ?

Är affiliate en affärsidé man kan bygga vidare på. Vad jag vet är det väldigt många som har någon affiliate länk som dom tjänar en slant på. Det finns även dom som har denna inkomst som en kalkylerad intäkt, så finns det även dessa herrar och damer som livnär sig på affiliate och lever relativt gott på det.



Det skulle vara intr...

Kategori: Affärsidéer

Försäkringsskydd?

Vilket försäkringsskydd behöver en som har enskild näringsverksamhet?

Det är ett lite förtag vid sidan om anställning som sköts i hemmet.

Kategori: Allmänt

När bokslut?

Om jag startar en firma idag och har redovsningsår från 051001-061231 då behöver jag inte göra något bokslut o deklartaion förrän efter 061231. Har jag fattat rätt? :?:

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

privat sjukförsäkring?

Hej, ny på forumet och snart ny företagare... Mkt att tänka på och just nu är det försäkringar som är på tapeten!



Är lite orolig vad som kommer att gälla med sjukförsäkringar som egen företagare och undrar om nån har tips vad gäller privat sjukförsäkring? Helst nån som både ersätter förlorad inkomst (från början) och privat sj...

Kategori: Allmänt

Skriva kontrakt

Hej!



Hur skriver jag ett enkelt kontakt mellan en köpare av tjänster och

säljaren av tjänster? Jag behöver helt enkelt tips på vad som bör vara

med i kontraktet.



En person ska göra layout av omslag och inlagan till en bok åt mitt

företag. Samt göra tryckbara pfd-filer.

Kategori: Allmänt

Har lagt några länkar att bläddra i på...

Redigerat detta inlägg. Reklam för din egna sida. Nya regler kommer upp inom kort. Har du något att invända emot detta kan du pm:a mig.



/Admin

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Säkerhetskopiering

Som datasäljare möts jag förvånandsvärt ofta av undermåliga säkerhetsrutiner när det gäller backup av företagens data. Framförallt småföretag är otroligt dåliga på att ta backup, trots att all bokföring, orderhantering etc ligger på en dator. Ofta är det nog okunskap eller en tro på att det är väldigt dyrt med en backuplösning som gör att det är så...

Kategori: Inköp

Förmånsbeskattning av bränsle för tjänstebil

Hej,



Vi (min fru och jag) har via våra arbeten varsinn tjänstebil. Avtalen skiljer sig åt och har en undran kring detta.



Mitt tjänstebilsavtal

Min arbetsgivare betalar allt bränsle och jag rapporterar in de tjänsemil jag kör. Resten är privatmil. Kostnaden för privatmil blir jag förmånsbesk...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Moms vid export o import?

Hur fungerar det med moms vid import och export. Skulle gärna vilja ha det förklarat för mig på ett bra sätt en gång för alla. Någon som är insatt i det?

Kategori: Företagande över gränserna

Sänkt skatt för fåmansföretagare

Vad anser Ni om denna förändring?



Regeringen är klar med sitt förslag som ska sänka skatten för fåmansföretagare. En vits med förslaget är att växande fåmansföretag helt ska kunna slippa de så kallade 3:12-reglerna.

Förslaget kostar 1 miljard kronor, pengar som funnits avsatta sedan länge i avvaktan på att regeringen...

Kategori: Allmänt

varor

hejsan.

om jag vill sälja ex lite kläder, smycken, och assocearer vart vänder jag mej? hur hitta grossist/leverantör?

Kategori: Företagande över gränserna

Jens of Sweden i konkurs

Där ser man. Trodde det gick väldigt bra för dem. Men de verkar ha haft en del jobbiga problem.



Den hyllade musikspelarförsäljaren Jens of Sweden går i graven. Men VD Jens Nylander är redan igång med ett nytt bolag och nu bjuder han in riskkapitalister.

Klockan 14:45 på tisdagen lämnade 26-årige Jens Nylander in konku...

Kategori: Allmänt

skulder

är det överhuvudtaget möjligt att starta eget om man som privatperson har skulder och betalningsanmärkningar pga ex vis skillsmässa?

Kategori: Allmänt

Valet 2006, i detta nu skulle jag rösta på?

Ja, Forumets egna lilla undersökning ;)

Kategori: Off Topic

dolda kostnader! får man göra så?

hej alla,

jag som webbutiksföretag gick naturligtvis med på postens Pacsoft Online. i deras kom-igång paket med några fraktetiketter fanns det ett erbjudande från ett företag som heter bording som säljer just såna etiketter.

eftersom dem i kom-igång-paketet tog slut så ordrade jag nya med just bordings ordersedel.

Kategori: Allmänt

Affärsplan, budget m.m

Det pratas mycket om att man ska göra affärsplaner, budgetar, kalkyler osv när man har en affärsidé och vill starta företag. Gör alla det? Har Ni gjort det?

Kategori: Affärsidéer