Senaste inläggen
Köpa standardbolag bra?
Jag är i uppstartsfasen och har registrerat enskild firma.
Kategori:
Allmänt
|
|||
Importera badskum/badolja och liknande?
Hallå! Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Bokföring av returer (öppet köp)
Hej, |
|||
Har jag gjort bort mig?
HEJ! |
|||
Ingående skatt, 25 lr 20?!
Tjolahopp. |
|||
Inventarier
Hej ! |
|||
Vilket faktureringsprogram ?Jag har just startat en egen firma och söker något lämpligt faktureringsprogram. Har hört om program som fungerar över Internet. Vilket faktureringsprogram skall jag använda ? |
|||
Lurad av Posten
Vi har precis blivit ruskigt lurade av Posten och vill varna andra företagare för att gå på samma miss och förlora massor med pengar. :evil: Kategori: Allmänt |
|||
Från skatteverket, vad menas?
Fick ett brev idag: Någon debiterad preliminär skatt ska inte betalas för ovanstående år. Varför får jag detta? |
|||
Sälja min befintliga webshop!?
Hej, Kategori: Allmänt |
|||
Alternativ milersättningJag har fått i uppdrag att se över mitt praktikföretags rutiner för milersättning. Företaget leasar bilar till de anställda och den anställde betalar bensinen och får sedan ersättning för körda mil i tjänsten. Anledningen till detta är att det finns ett stort missnöje med det faktum att den skattefria milersättningen enligt lag är 9 resp 6 kr. De a... |
|||
Öresavrundning?
Hur bokför jag en fakrura som ser ut så här. |
|||
Bokförings- och faktureringsprogram
En eloge för ett bra forum! |
|||
Tjena jag behöver en produktutvecklare och ett lab ..
Tjena jag behöver en produktutvecklare och ett lab som testar min idé .. Kategori: Allmänt |
|||
Skattedeklaration
Startade mitt handelsbolag 1 september 2005 och valde förlängt räkenskapsår. Som jag fattat det behöver jag inte göra någon deklaration förrän nästa år. Det stämmer va? |
|||
Enskild firma eller aktiebolag vid import, Export ??Hej, jag undrade om vilken bolagsform är lämpligast om man ska importera eller exportera varor till och från utlandet? Någon som mer kunskaper kring detta?? Kategori: Företagande över gränserna |
|||
ej bevilja ansvarsfrihet?en stilla undran,,, jag är av årsmötet i en liten förening utsedd till revisor.....och jag har av kassören fått veta att en del styrelsemedlemmar ej skött sina uppdrag i enlighet med vad dom ska göra....och en del medlemmar har fått betala avgifter senare för tävlingar de har ställt upp i....och jag som revisor anser att detta är oacceptabelt .. de... |
|||
en fråga till ang inköp via tradera
Hej, |
|||
starta egen bokhandel, vad måste jag göra?
Hej, |
|||
Starta bokhandel...
Hej, Kategori: Affärsidéer |
|||