Skatteinbetalningskort och skattedeklaration

28
Hej alla. 🙂

Jag hoppas att detta inte blivit besvarat förut, har letat men inte hittat ett exakt svar(kanske inte ens finns).

Det Àr sÄ att jag ska skattedeklarera för första ggn och Àr lite fundersam. Jag har en enskild firma och har hittills bara köpt in utrustning för tillverkning och har inte hunnit sÀlja nÄt Ànnu sÄ denna ggn bör jag fÄ tillbaka moms, sÄ lÄngt har jag förstÄtt rÀtt. Det som förbryllar lite Àr att eftersom jag har noll (0) kronor i prel.skatt sÄ ska jag inte betala in nÄt(detta har jag Àven meddelat RSV nÀr jag reggade företaget) men vad ska jag skriva pÄ skatteinbetalningskortet jag fÄtt? Ska den ens skickas in?

PÄ skattedeklarationen, ska jag enbart skriva den ingÄende momsen i ruta 39 eller Àven 37?

Tack pÄ förhand. 8)
488
Du skriver den ingÄende momsen (= frÄn sÄnt som du har köpt in) i ruta 37. Om du inte har fakturerat nÄgot skriver du 0 i ruta 11 och i ruta 32, och i ruta 39 fÄr du dÄ skriva samma belopp som i ruta 37. [br] [br]Inbetalningskortet behöver du inte skicka in om du inte har nÄgot att betala, utan bara deklarationsblanketten isÄfall.
28
DÄ förstÄr jag. [br] [br]Tackar sÄ mycket. :D

Du mÄste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.