Senaste inläggen

anställd och egen företagare

Jag vill veta vilka regler som gäller om egenavgiter när man är fastanställd och bedriver enskild firma på fritid och dessutom att verksamheten har gett underskott.

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Grattis N.N.

Fann följande artikel att läsas på nätet. Riktigt kul att se hur forumets medlemmar arbetar sig utåt.
Grattis N.N.

http://www.prylportalen.se/ArticlePages/200710/09/20071009130321_MKF568/20071009130321_MKF568.dbp.asp

Kategori: Allmänt

Hoppas själv på ett fiasko!

Var tvungen att dra upp denna artikeln från E24.

"Svenske superentreprenören Niklas Zennström är åter aktuell – men nu, för första gången, ihop med ett stort offentligt fiasko."

http://www.e24.se/dynamiskt/it_telekom/did_17230362.asp

Ja dessa Journalister! Herr Zennström skrattar nog hela vägen till banken i alla...

Kategori: Off Topic

Marknadföringsplatser för Städning

http://www.stadfirma.se/

http://www.stadlistan.se/logout

Vet inte om man får sprida reklam, men vill iallafall vise dessa sidor för andra som vill ha gratis & billig annonsering.

:b...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Feed back på nye rentaned och randata

Hej
kan ni komma med litt feedback på
nya
www.rentanerd.se

allt tas imot med tack  rtfm

/tord

Kategori: Feedback

Funderingar kring hemsida

Om man startar en hemsida t.ex. som denna, registerar man den som ett företag för att få sina rättigheter osv då? Man har en idé till en hemsida som förhoppningsvis genererar mkt trafik men  kan/vill inte bygga den själv, så man anlitar ngn som gör hemsidan åt en. Hur gör man får att få ensamrätt och allting på den. Man vill ju vara "chef" för hem...

Kategori: Affärsidéer

Ltd-bolag

Någon här som har registrerat ett Ltd-bolag med svensk filial som skulle vilja berätta om hur allt pappersarbete gick, om du är nöjd och vad det kostar från år 2 för dig per år.

Kategori: Allmänt

Beräkna preliminärskatt

Hej!
Uppe i kamp med Skatteverket ang. momsreg/prelimskatt och har lite bekymmer och frågor.
Givetvis är det extremt svårt att uppskatta hur väl ett företag kommer att gå, därför har jag valt att starta mitt företag nu när jag fortfarande är student och får studiemedel för att förhoppningsvis bli egenföretagare på heltid när studierna är klar...

Inkorrekt balansrapport?

Hej!

Jag driver en enskild firma som ska omvandlas till aktiebolag, än så länge drivs de parallellt innan hela flytten är ordnad. I firman bokför jag enligt bokslutsmetoden (bokföring sker vid betalning).

Nyligen ville jag göra en större investering och min kontakt på banken sa att de säkerligen kunde bevilja lånet, och bad mig skick...

Mallar för ISO 9001

Hej, är det någon som kan tipsa om var man kan hitta ISO 9001-mallar gratis? Jag vet redan att material finns att köpa på sis.se och iso.org .

Eller någon som har en kvalitetsmanual, och vill skicka den till mig som exempel på hur en sådan kan se ut?

Tack på förhand.

Kategori: Söker/eftersöker

Anthony Robbins

Hej på er!

Såg att Mr Anthony Robbins kommer till Sverige för första gången.

Någon som varit på något av hans seminarier tidigare, och i så fall är det värt tiden och pengarna? Eller är det bara dravvel?  :o

Åsikter snälla!

http://www.leadershipintime.se/tony/

MVH

R

Kategori: Chef, Ledarskap och Coachning

Numrering av verifikationer

Ska man markera alla papper som ingår i en verifikation i grundboken med samma nummer?

Jag undrar alltså om det är lagkrav på att siffran ska exempelvis ska skrivas dit på bokföringsordern+fakturan eller bara bokföringsordern?

Inredningsgrossister?

Hej!
Jag har planer på att starta en liten och gullig inredningbutik. Men jag har inte hittat någon grossist att köpa "grejjor" av. Är det nån som vet var man kan hitta någon sådan? Gärna ljus och andra små söta saker.

Väldigt tacksam för svar!

Kategori: Inköp

Söker gym och träningscenter i Göteborg

som är intresserade av länkbyte eller hjälp med att synas på internet.
Möter ny en stor efterfrågan på Gym i Göteborg och behöver sätta upp en sida för detta.
Ni som designat eller hjälpt gym med hemsidor i Göteborgstrakten skicka ett PM.

Kategori: Söker/eftersöker

Bokföring av varuinköp utlandet

Hej,

Jag håller på att göra redovisning av min mans företag, han köper det mesta utomland, speciellt i Tyskland.

Jag undrar hur redovisas moms, vilken konto använder jag och hur fyller man skattedklarationen N1.

Tack  för din hjälp. :vissla

Köp av privatperson

Hej,

Funderar på att köpa diverse domännamn och hemsidor från privatperson. Vad skiljer sig från om jag skulle köpa dessa från ett annat företag?

Mvh,

Anton Malmberg

Dagligvaruhandeln?

Hej,
Mitt namn är Dennis och har en affärsidé som riktar sig till dagligvaruhandeln (ica, coop, willys, etc.). Jag undrar bara kort ifall någon har erfarenhet av hur det är att göra affärer med dagligvaruhandeln, företagsmässigt alltså! 🙂 Något man ska tänka på?

Vänlig hälsning

Kategori: Affärsidéer

Bifirmor

Hur många Bifirmor kan man ha kopplat till ett aktiebolag?

Skall "dekaltrimma" min nya firmabil

Hej alla!
Jag skulle vilja ha förslag-feedback på hur jag på bästa sett "dekaltrimmar" min nya firmabil.
Bilen är en Fiat Scudo-08 mörkgrå metalick. se. www.fiat.se
Min ide är att huset och min logga (se. www.ventilationsrensarna.se)på del av sidan på bilen sen så kommer dessa punkter brevid.

• Rensning av all form av ventilation.

Kategori: Feedback

Flera namn på verksamhet

Har en liten fråga som jag hoppas ni ska kunna hjälpa mig med!

Det är så att jag för tillfället har en enskild firma som driver en webbutik. Denna webbutik heter som den enskilda friman, så långt inga problem...

Men nu har jag planer på att öppna en fysisk butik, och den skulle jag vilja ha ett helt annat namn på. Går det? Hur gör man...

Kategori: Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik