Senaste inläggen
skattedeklaration
Har lagt in ingående balans personal källskatt och skuld sociala avgifter och momskonto |
|||
Vilken bank bör man välja?
Jag har för tillfället en lokal bank i skåne - Sparbanken Gripen. Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Humor & RoligheterMojo brukar vara bra på det och det underlättar mer än man kan tro så fram med lite roliga saker. Själv såg jag i Metro den 26/10-07 sidan 2 en älg som stod i en Pool och det var inte roligt men däremot rubriken. Bottennotering Älg badar - vill bli ren? Kategori: Allmänt |
|||
Medhjälpare?
Jag har startat en enskild firma. Får jag lov att ha 3-4 av mina vänner som hjälper mig med min firma på deras fritid? ..jag kommer inte betala dom någon lön, dom gör det som sagt utav god vilja. |
|||
Hjälp med att bolla en idé till värklighet...
Har nu suttit länge å väl och funderat.. Kategori: Affärsplanen |
|||
IT Företag och försäkringar
Hej, |
|||
Starta eget - Marknadsundersökning
Undrar bara hur man går till väga, för att göra en marknadsundersökning... Kategori: Affärsidéer |
|||
Hur ta betalt av företag utanför EU?
Hej, Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Tips på böcker/hemsidor att läsa om bokföring och skatter
Hej! |
|||
Skattemyndigheten på krigsstigen
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1093255.ab Kategori: Nyheter |
|||
Den fantastiske Fredrik Härén
Jag har flera gånger lyssnat på hans föredrag på kunskapens dag och har ni ännu inte lyssnat så finns länken här.
Kategori:
Allmänt
|
|||
Kompanjon sökes för start av rörelse
Företaget där jag jobbar just nu, håller på att avveckla delar av sin verksamhet och jag kommer att bli erbjuden ett avgångsvederlag. Är 45 år i dag(kille) har 3 barn. Kategori: Affärsidéer |
|||
SpråkbrukDet skär i hjärtat när jag ser ord som exempelvis våran men man kanske skriver så idag. Min kille på 5½ år har finuliga böjningar på ord som man borde säga för att förenkla språket, samtidigt håller jag på att färdigställa en bok där mycket av det skrivna rör sig om ordval för mer än 50 år sedan och en del ligger så långt tillbaka som 1915. Jag är... Kategori: Allmänt |
|||
Söker dokument om att döpa företag
Hej, Kategori: Allmänt |
|||
Värdering av site
Hej! Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Barnkläder stickat.....
Ett parti barnkläder i stickat säljes Kategori: Till salu |
|||
Starta en comunity?
Hej alla. Kategori: E-handel |
|||
FörsäkringsmäklareNågon som har anlitat en försäkringsmäklare (sakförsäkring) i Göteborg och som har lust att ge en rekommendation? 🙂 Kategori: Inköp |
|||
Bokföra egentillverkade produkter?Om jag driver ett företag som själv tillverkar produkter, måste detta bokföras på något sätt? Om jag t ex köper in produktionsmaterial för 5000:- och sedan säljer varor för 10000:-, ser ju lite märkligt ut om man inte vet vad som har skett. 😃 |
|||
Fler bokföringsfrågor, nu angående bokföring förskottsbetalning/verifikation
Jag är förlorad i bokföringsdjungeln. 😃 |
|||