Senaste inläggen

Inköp av specialbeställd programvara?

Hej,

är helt ny här på forumet och har surfat runt lite i forumet men har inte lyckats hitta det jag söker. Kan ha missat något, och om så är fallet är det bara att vidarebefordra mig till resp. länk/tråd.

Min fråga är i.a.f. om någon har något tips på eventuella företag som skapar ett s.k. "custom made" program till småföretag. Ett e...

Kategori: Inköp

Vilka tidningar

Vilka tidningar läser du, regelbundet?

Här är dem jag normalt brukar läsa i osorterad ordning.

Dagspress
Göteborgs-Posten
Metro

Kvällspress
GT
Expressen

Veckopress
Kan variera blir mest sporadiskt

Månadspress
Företagarna
Cap & Design
Företagare emellan
ÖHT (vå...

Kategori: Allmänt

Feedback på Lasses golv

Jag har en kund, (som jag ännu inte lyckats få till forumet  :'() han önskar gärna lite feedback på webbsidan vi byggde åt honom.

www.lassesgolv.se

Posta gärna era tankar här så vi kan vidareföra dessa till honom, det uppskattas!

Med vänliga hälsningar

Magnus Olsson
Uddatorp AB

Kategori: Feedback

Feedback hemsida

Hej!
Tar tacksamt emot feedback (konstruktiv kritik) på vår hemsida.
Håller på och filar, men är ännu ej helt nöjd...

http://www.l-c.se

Tack på förhand!

Mikael
Lundgren Creative

Kategori: Feedback

Annonser

För några dagar sedan, så beslöt jag mig från att bojkotta ett flertal webbplatser
som har alldeles för mycket reklam. Ibland så få man sitta i kö, för att alla annonser
ska laddas in i webbläsaren, innan man kan läsa artikeln Grrrrr
Aftonbladet är just en sådan skitsida som fick stryka på foten nyligen :blink

Jag bli galen, när jag...

Trycka t-shirts

En polare till mig funderar på att mest som hobby-verksamhet trycka olika t-shirts med motiv och sälja i mindre upplagor (från serier från kanske bara 15 t-shirts upp till serier om 1000 t-shirts om det går bra) och ett tiotal serier per år. Det skall vara bra kvalitet på trycket på så sätt att det skall tåla tvätt, å andra sidan kommer det mest rö...

Spåra ett svenskt ip-nummer

Hur går man tillväga för att spåra ett svenskt ip-nummer?
Går alla att spåra? Jag menar om de är dynamiska.

Mvh Patrik

Kategori: E-handel

Filmklipp om marknadsföring

Här är en länk där ni kan kika på några klipp (på engelska) som handlar om just marknadsföring och företagande:

http://www.klaraav.se/marknadsforing-tips-1/3/

ha det bra!

: :bravo

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Kontrakt med grafisk designer

Hej,

Jag ska arbeta ihop med en grafisk designer som ska ta fram designen för företagsprofilen + broschyrer mm. Någon som vet vad man bör ha för kontrakt så att det är klart och tydligt att det är jag som är ägare för de designjobb jag beställer? Behövs det?

Mojo, du borde väl känna till det här 🙂

Kategori: Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik

Namn på ett företag, upptaget?

Sitter och klurar på ett namn till mitt företag.
Har ett par namn på lager, men nån av dom har ja hittat företag i.
Tex en av dom säljer olika lås, ennan har hand om mässor...

Är man ensamrätt om ett namn, eller man kan ha namnet om man inte är inom samma bransch??

Kategori: Affärsidéer

Bokföring utlandsförsäljning betald av svensk?

Jag undrar hur jag ska bokföra en försäljning som skickas till Japan, men betalas av en svensk? (beställningen är gjord av en svensk person)
Alltså, hur blir det med momssatserna på varorna samt frakten?
Hade personen i Japan betalt hade det hela skett momsfritt, hur är det i detta fallet?

Mvh
Micke

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

missnöjd med invetarieköp (avskrivning)

Köpte i år en svets som jag konterade så här
1930   kre 19150
2641 deb  3830
1220 deb 15320

Nu fungerar inte svetsen som den ska och jag har nu fått skicka tillbaka den.
Men jag får inte tillbaka det jag la ut för svetsen.
Får veta i morgon hur mycke jag får insatt på f-kontot. tror det landar på 14000 kr.

jag är egen f...

Momssats för konsert på nattkubb?

Jag håller på att arrangera en minitturné för ett par av artisterna på min webbtjänst. Först riktar vi in oss på studentställen, och tydligen slipper de momsen helt pga. att de drivs av förening och att minst hälften av besökarna är studenter.

Även på icke-studentställen som har momskrav bör väl momsen på kostnader rörande live-framträdande...

Söker duktig telefonsäljare

Hej!
Vi söker en duktig telefonsäljare, som genom egen F-skattesedel ska sälja första-hjälpenutbildningar åt oss.
Du fakturerar oss för varje såld kurs.

Se gärna vår sida, http://www.l-c.se

För kontakt, maila [email]mikael.lundgren@l-c.se[/email]

Kategori: Söker/eftersöker

Visitkort?

Tips på bra ställe att köpa Visitkort?
Jag har en idé om hur jag vill att de skall se ut, och jag har en logotyp.

Provade VistaPrint, men fick inte till det som jag ville.
Något företag som till och med kan hjälpa till med sådant?

Kategori: Off Topic

Automatisk postinlämning?

Hej!
Någon som vet hur det fungerar att vara avtalskund hos Posten och kunna lämna in brev/paket utan att behöva vänta för registrering? Har sett detta ske förut på Företagscenter och är lite avundsjuk. Att lämna in 10 brev som skall REK'as är inte så roligt eftersom det innebär lång väntetid på lokala koisken. Jag försökte leta fram inform...

Spara i IP-fond?

Min enskilda firma (som jag driver bredvid min anställning) går med några tusen i plus varje år. Nu fick jag tips om att jag kunde avsätta pengar i en individuell pensionsförsäkring.

Vad jag förstår så skulle det fungera så här.

Jag har nettovinst på 10.000.
Då kan jag sätta undan 3500 i IP och dra av detta som kostnad i deklarati...

Tips på namn till en liten idé

Jag håller på med en liten idé som går ut på att lägga upp några kvalitetsböcker (som jag har rättigheter till) i form av e-böcker på en internetsida och tjäna på reklam. Har ni några tips på namn till sidan? :nicka
Själv funderar jag på brabok.se, gladbok.se, gratisbok.se med mera men tänkte att det kan vara bra att få lite feedback.

Är...

Kategori: Affärsidéer

AMS Starta eget bidrag

...som återupprättats i vissa områden... Någon som har erfarenheter från det?

Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag

Julannonsering

Vill du nå barnfamiljer inför julhandeln så kan du annonsera med en banner fram till 2007-12-31 på www.barnmarknaden.se för endast 600 kr + moms. Vi har c:a 50.000 sidvisningar och 12.000 unika besökare / mån enligt Google Analytics.

Kategori: Till salu