Senaste inläggen
SEO företag
Hej! Kategori: E-handel |
|||
Ändra datum i SPCSHej. Jag har bokfört en hel del verifikationer och inser nu att jag glömt att fylla i rätt datum på ett flertal. Finns det något sätt att ändra datumet. När jag går in i ver. och försöker ändra så säger spcs "ej tillåtet att ändra datum i registrerad ver." |
|||
skatteskuld innan start av företag
Hej, |
|||
Tipsrunda online
Jag kom på en affärsidé härom dagen... Kategori: Affärsidéer |
|||
Tips i sökandet efter företagslokal?Jag är i ett väldigit initiellt stadie och letar efter en mindre verkstad/"industrilokal" till mitt företag och har då sökt och sökt efter lokalbörser. Vad jag kan hitta som är något att ha är i princip Blocket samt Objektvision.se men även där är utbudet rätt digert (Göteborg). När man promonerar i industriområden osv och ute i förorterna får man... Kategori: Allmänt |
|||
Reklamspärra Ditt företag från telefonförsäljare!
Hej! Kategori: Off Topic |
|||
Dator
Har köpt dator tidigare i år. satte den inventarien på tillgångskonto för att avskriva den. |
|||
Bokföra återlämnande av vara
Följande scenario: |
|||
Kunder som inte betalar
Att kunder inte betalar i tid eller inte alls har väl de flesta av oss företagare dessvärre varit med om. Kategori: Allmänt |
|||
Hjälp med "idiotsäkring"
Skulle behöva hjälp att testa designen på denna hemsida: Kategori: Feedback |
|||
Bokföring kontantkort
Jag har köpt ett kontantkort till min mobiltelefon via tele2:s hemsida. |
|||
Inköp av maskin - bokfört på 1211 - nu då?!
Har köpt en svets som behövs i företaget. Har bokfört på 1211 (Maskiner). Är ett balanskonto. |
|||
Inköp av hotellcheckar med företagskort - bokföringsfrågor - snälla hjälp
Hej |
|||
Stim
Jag har gjort en reklamvideo typ en sån man kan hitta på youtube.com och på den har jag bakgrundsmusik frå en ganska känd svensk artist. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Momsfråga
Hej! |
|||
Resultaten upp och konkurserna nerDe svenska aktiebolagen förbättrade sina resultat rejält under 2006. Bakom vinstlyften ligger främst ökad omsättning, men även effektiviseringar ute på företagen. Den positiva utvecklingen slår igenom i konkursstatistiken 2007. Hittills i år har företagskonkurserna sjunkit med 6 %, och detta från redan rekordlåga nivåer och trots att antalet företa... Kategori: Nyheter |
|||
Bokföra byggmoms
När jag bokför en lev.faktura där det rör sig om omvänd byggmoms så kan det ju ut så här: |
|||
Bokföra svinn
Hur bokför jag svinn i en enskild firma? Företaget är en blomsteraffär som har ett visst svinn och det måste jag väl bokföra? Ska jag bokföra det varje månad eller räcker det med att jag för någon sorts logg och sen gör en vervid årets slut? |
|||
Kundretur, nu ska kunden få tillbaka för utlägg för porto
Kunden har alltså bekostat returportot och jag (EF) skall stå för portot eftersom varan var defekt. Har nu satt in pengar på kundens bankkonto. Är det ok att använda mitt vanliga konto för fraktkostnader 5710 även fast kund lagt ut pengar? Jag har ju ej kvittot från returportot men jag bör ju kunna lyfta momsen ändå? Fungerar denna kontering: |
|||
Har fått vattenskada!Hej, har haft två vattenskador i min lokal med en månads mellanrum. Är inte felande till någon av skadorna. Saneringen på första tog 7 månader och saneringen på andra 4 månader. Fick några hyror som plåster på såret medan min verksamhet är död just nu. Har sagt upp lokalen men betalar fortfarande hyran för en lokal som inte är funktionell på grund... Kategori: Off Topic |
|||