Senaste inläggen
Inköp av maskin - bokfört på 1211 - nu då?!
Har köpt en svets som behövs i företaget. Har bokfört på 1211 (Maskiner). Är ett balanskonto. |
|||
Inköp av hotellcheckar med företagskort - bokföringsfrågor - snälla hjälp
Hej |
|||
Stim
Jag har gjort en reklamvideo typ en sån man kan hitta på youtube.com och på den har jag bakgrundsmusik frå en ganska känd svensk artist. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Momsfråga
Hej! |
|||
Resultaten upp och konkurserna nerDe svenska aktiebolagen förbättrade sina resultat rejält under 2006. Bakom vinstlyften ligger främst ökad omsättning, men även effektiviseringar ute på företagen. Den positiva utvecklingen slår igenom i konkursstatistiken 2007. Hittills i år har företagskonkurserna sjunkit med 6 %, och detta från redan rekordlåga nivåer och trots att antalet företa... Kategori: Nyheter |
|||
Bokföra byggmoms
När jag bokför en lev.faktura där det rör sig om omvänd byggmoms så kan det ju ut så här: |
|||
Bokföra svinn
Hur bokför jag svinn i en enskild firma? Företaget är en blomsteraffär som har ett visst svinn och det måste jag väl bokföra? Ska jag bokföra det varje månad eller räcker det med att jag för någon sorts logg och sen gör en vervid årets slut? |
|||
Kundretur, nu ska kunden få tillbaka för utlägg för porto
Kunden har alltså bekostat returportot och jag (EF) skall stå för portot eftersom varan var defekt. Har nu satt in pengar på kundens bankkonto. Är det ok att använda mitt vanliga konto för fraktkostnader 5710 även fast kund lagt ut pengar? Jag har ju ej kvittot från returportot men jag bör ju kunna lyfta momsen ändå? Fungerar denna kontering: |
|||
Har fått vattenskada!Hej, har haft två vattenskador i min lokal med en månads mellanrum. Är inte felande till någon av skadorna. Saneringen på första tog 7 månader och saneringen på andra 4 månader. Fick några hyror som plåster på såret medan min verksamhet är död just nu. Har sagt upp lokalen men betalar fortfarande hyran för en lokal som inte är funktionell på grund... Kategori: Off Topic |
|||
Säljare av scrapmaterial - var söker man?Relativt ny i branschen med mycket få kontakter. Liten omsättning vilket ger små inköp och därmed svårt att finna de som vill sälja. Kundkretsen är liten men trogen och mångfald bättre än mängd. Söker företag att köpa material ifrån främst inom scrapbooking och decoupage men även andra hobbyartiklar. Bra länkar och kontakter kan ni skicka till: la... Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Förfallodatum
Ursäkta brister i minnet. |
|||
Monster och skeletthar jag fått höra om av min son som var i Chikago under festivalen i veckan som gått och som 5 åring var allt stort därborta. I jämförelse med Sverige så har jag inte märkt så mycket men som affärsidé finns det mycket att hämta i USA. Det märktes inte minst av att man köpt 3 resväskor till för att få rum med allt. Nu när dollarn är nere under 6.40... Kategori: Nyheter |
|||
Praktisk bokföringsfråga - hur bokföra vid dubbelt betald faktura?
Hej |
|||
Bygge av YouTube-sida
Hej alla! Kategori: E-handel |
|||
Nytt företag nya möjligheter
Hej |
|||
momsfri intäkt
Diesel som har förbrukats till skogsmaskinerna kan man få söka tillbaka skatten på. |
|||
Kostnad för bokföringJag undrar lite vad ni betalar i timmen för bokföringen? Jag skulle vilja leja bort min bokföring för mitt enskilda företag och då menar jag alltihop. Både fakturering, lev.reskontran och bokföringen. Vad är rimligt att betala i timmen? |
|||
Konto för F-skatt i enskild firmaHur bokför jag kostnaden för F skatten i en enskild firma? Vilket konto ska jag använda? Jag har motkonterat 1940 till 2012. Är det fel? I mitt AB använder jag ju 2510 men det kontot finns ju inte för enskild firma. |
|||
MamutHejsan, jag har fått hem Mamut starta eget och tänkte använda den för att utforma en affärsplan. För att komma vidare efter installationen måste man ange företagsnamn, adress osv som jag inte har för tillfället då jag ännu inte registrerat företaget. Kan man använda programmet ändå iom att det står att uppgifterna registreras hos programleverantöre... Kategori: Allmänt |
|||
Blogg som marknadsföring? (Blogg som kan fungera, med små jättebra tips!)
Jag fick tipset, som så många andra här i forumet! Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||