Senaste inläggen

Varning för "WordWideWeb Register" (läs det finstilta!)

Hej!
Jag vill utfärda en varning. Fick i dag ett brev hem i brevlådan med rubriken "WorldWideWeb Register" med uppmaningen:
"Please make sure that your website address as specified as updated by returning this form in the enclosed envelope."

Läser man sedan vidare i den finstilta texten så förbinder man sig till en registrering som kos...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Ang intyg

Hejsan,

Är inte helt hundra på att jag har hittat rätt men skickar det här iallafall.

Det är så att personen i fråga behöver ha ett intyg på att han inte får betalt denna månaden så att han kan får ersättning från kommunen. Han är med andra ord anställd i november, och har arbetat från förste november tillnu, men får betalt i den 25:e...

Kategori: Allmänt

Hoppar fram o tillbaks i Google

Hej alla!
En liten fråga, om någon kan svara:
På mitt viktigaste sökord, "HLR" (=hjärtlungräddning) varierar min placering hos Google. Ena dagen är jag nummer 8, några dagar senare nummer 12, för att ytterligare några dagar senare vara kanske nr 9 osv. Fram o tillbaka. Vad kan detta bero på?

Mikael
Lundgren Creative

Kategori: E-handel

Skribent frilans

Hej och tack allihop för ett fanastiskt bra forum!  :bravo Hoppas jag kan bidra i något sammanhang.

Vad tror ni om möjligheten att försörja sig som frilansskribent? Jag har ingen journalistskolning. Är istället civilekonom men har efter ett par års arbete inom bank tröttnat och vill nu göra något helt annorlunda. Om ni tror det finns bärigh...

Kategori: Affärsidéer

Banklån??

Är det överhuvudtaget möjligt att låna pengar av banken för start av eget företag om man inte har något eget kapital? Jag har heller ingen säkerhet i form av fastighet eller liknande. Är jag helt chanslös? Behöver totalt strax under en miljon (lokalen inräknad)

Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag

Dra av kvitton med andra valutor

Hej!

Jag har handlat en del utomlands (via internet) och har fått kvittorna skriva med euro som valuta. Hur går det till när man ska dra av/bokföra detta?

Tack

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Skatt & momsfråga.

Fick en fråga av en tjej som inspirerats av mina saker. Hur svarar man enklast?
............................................................................................

Vad betalar man egentligen till?

Försöker mig på ett exempel.

Om jag handlar in en vara för 20 kronor (inkl moms), och säljer den...

Hantering av Optioner och nya delägare inför Introduktion

Hei

Är grundare och delägare i et bolag som är i en stark expanderande marknad med tjänster/produkter bygg och infrastruktur.

Tillväxten förväntas ligga på 30-50% per år. Gode stabila kunder och en stor marknad som ännu inte är bearbetat fullt ut med våra lösningar.

Ägarsituation:
Jag personlig 25% (grundare)
VD personlig...

Öppna nya fönster och program

Jag har en sak som jag stör mig på när jag jobbar med datorn.

Ex. Jag jobbar i Words och ska starta Photoshop, under tiden det startar så vill jag fortsätta i words. Men då hoppar den tillbaka till Photoshop eller det programmet som startas flera gånger under uppstarten. Likadant är det med samtliga program.

Hänger ni med..?  😛

Kategori: Off Topic

Organiska träfflistan - 1:a platsen

Hej!

Är det någon som vet hur man gör så att ens sajt i träfflistan ser ut så här som facebook.

Med: Login
Sign Up
Site Tour
Forgot Password Regions
Photos and N...

SV: Delägare/ webprogrammerare sökes för framtida projekt.

[quote author=RasmusBoye link=topic=3169.msg14382#msg14382 date=1195221028]
Hade ju inte varit helt fel, vi är många entreprenörer som behöver webbtekniker  :nicka
[/quote]

Det dräller av webbtekniker här på forumet redan men det kanske du missat?  :vissla

Entrepenörer behöver oftast mycket men få vill betala för det. Tror jag f...

Kategori: Off Topic

Bra plats för möte?

Jag ska boka några möten för att presentera vår tjänst och skulle behöva förslag på bra mötesplatser i Stockholm, Göteborg och Malmö. Ett lugnt centralt ställe som ger bra 'affärskänsla' (dvs inte lilla fiket på hörnet). Är det någon som har några bra tips på sådana ställen?

Skänka en viss procent av försäljning till välgörenhet, hur bokföra?

Vi har en tanke på att skänka en viss procent, alternativt en fast summa pengar per 100.- som kunden handlar för till någon slags välgörenhet, såsom cancerfonder, rosa bandet, unicef eller miljöarbete.

Vi har ett handelsbolag så min fråga är hur vi bokför dessa gåvor?

Låt oss säga att vi totalt säljer för 50.000 kronor under perioden...

Låt kreativiteten flöda!

Hej alla kreativa forumläsare!
Behöver lite hjälp med en sak:

Jag äger en domän med sportanknytning och lokal prägel.
Har ni lite kreativa förslag på vad jag kan använda en sådan till?
I förlängningen vill jag givetvis kunna tjäna en slant.

Tack på förhand!

Filibastis

Delägare/ webprogrammerare sökes för framtida projekt.

Beskrivning:
Hej,

Jag letar efter en äffarspartner/samarbetspartner, någon med stora drömmar.

Jag har en stor passion för företagande och att skapa och styra nya projekt.

Nu letar jag efter någon att driva framtida företag och projekt med. Anledning till att jag inte kan/vill dri...

Kategori: Söker/eftersöker

Erfranen på kassasystem?

Jag har ett nystartat företag som säljer via butik och internet.
Jag saknar dock ett komplett kassasystem.

Det jag vill få ut av det är följande.

1. Att det ändrar laderstatus på min hemsida om jag säljer något fysiskt i min butik.
2. Att det fixar att skriva ut sträckkoder/prislappar beskrivings automatisk, så det bara är att ...

Kategori: Söker/eftersöker

Äganderätt/sälja domän

Hej!

En liten undran: Hur hävdar man äganderätt till en domän? Hur säljer man en domän (alltså hur överlåter man äganderätten till annan person/företag?)

Filibastis

Kategori: Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik

Palestina sjalar i parti

Palestina sjalar är en av dom största säljarna just nu, vi har dom i parti.
Även Döskallesjalar och scarfsar.
Paislymönstrade scarfsar.

Muranoglashjärtan med hänge, för halsband billigt.
Mm, mm.
0708-530182

Kategori: Till salu

Min första sida

Hej 🙂

Jag har byggt en liten hemsida med affärsidé. Det är första gången jag bygger en hemsida. Därför vill jag gärna höra vad ni tycker om sidan och idéen:

www.gratisbok.se

Hur sälja e-böcker/mp3-filer?

Hej!
Jag planerar för en e-butik där jag ska sälja mp3-filer. Nu undrar jag om ni vet vilka e-butiker som klarar detta. Jag vill ta betalt via mastercard/Visa för att köparen därefter omedelbart ska få tillgång till filen för nedladdning. Hur får man till en sådan funktion på ett enkelt sätt? Vill att det ska vara helt automatiserat.

Tac...