Senaste inläggen

Projektanställa motsv?

Kan jag projektanställa användare på min hemsida som utför uppgifter åt mig (svarar på SMS)? De kommer få en liten ersättning på inte mer än någon hundralapp i månaden. Jag kommer att ha många användare och vill inte hamna i situation där jag måste heltidsanställa dem då deras uppgifter är beroende av hur många SMS som kommer in.

Projektanst...

Kategori: Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik

Aktiepost i beställningscentral (taxi)

Jag ska precis starta upp ett taxiåkeri. Detta taxiåkeri kommer vara anslutet till en beställningcentral. För att få vara ansluten till denna beställningscentral, måste man vara aktieägare i beställningscentralen.

Aktieposten kommer jag få köpa till ett ordentligt underpris.

Som jag förstått det hela, så måste jag äga dessa aktier pri...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Webdesigner till 5 hårdrocks siter

Hej

Söker en webdesigner som kan göra den grafiska delen på ett snyggt sätt inom hårdrock och heavy metal på totalt 5 (kanske 6) hemsidor.

Vi ser helst frames och inga andra sidor mer än startsid (a) orna ) behöver göras
ser helst att du jobbar i dreamweaver.

inga texter, inga databaser, bara snygg/läcker/häftig design och...

Kategori: Söker/eftersöker

antagligen dum fråga angående recept...

Alltså, jag är nu här för att ställa vad som antagligen kommer klassas som dagens dummaste fråga...  😃

Men jag bara måste ha svar...  🙂

När det gäller recept, visst får man fritt skriva dem var man vill?
Alltså t.ex. på en hemsida, i någon bok man vill ge ut, eller en tidning man vill ge ut?
Man behöver väl inte något särskilt...

Kategori: Off Topic

Endast betala moms mer eller mindre

Hejsan!
Mitt företag är nystartat och skall därför deklarera för första gången iår, och då har jag en fråga.
Om man nu bara har inkomster på 20k + moms under året, och köper varor för 20k plus moms är det med andra ord ingen skatt? Jag går +/- 0 under året och behöver därför bara betala in momsen till skatteverket?
Har jag fattat rätt? Var...

Riskerar jag att få min f-skattsedel indragen?

Med en ruggande oro undrar jag över följande. Under året har jag lämnat in en preliminär självdeklaration där jag satte nettointäkten till 0kr av den anledningen att företaget inte gick något vidare. Detta har dock ändrats till viss del och jag har fått en del uppdrag. Dock har jag haft en hel del utgifter på grund av att jag har fått göra en del s...

Beautiful Business Award 2008

Är du Årets Företagerska?

För första gången utses en vinnare till Beautiful Business Award 2008
genom en nationell tävling som arrangeras i samarbete mellan Öhrlings
PricewaterhouseCoopers och nätverket driftig.nu.

Beautiful Business Award 2008 är ett pris som lyfter fram spännande
kvinnliga företagare i syfte att inspirera S...

Kategori: Nyheter

Bokföringshjälp

Hoppas verkligen någon vill hjälpa mig, hade blivit så jätteglad.

Egentligen var det meningen att jag skulle gå en bokföringskurs detta år men det får bli inför nästa år istället. Har gjort 6 affärshändelser som jag skulle vilja ha hjälp med att bokföra. Jag använder spcs bokföringsprogram med kontoplanen bas96 och använder mig utav boksluts...

moms funderingar

Tjenare
Konsument beställer varor(hemsida,tele) och hemleverans via mig(egen företagare)
Jag plockar och levererar varor till konsument
Detaljhandel fakturerar konsument för varor och hemleverans
Och jag fakturerar detaljhandeln för förmedlad vara(provision) och hemleverans
Vi kan ta livsmedel som exempel
1:vad är rätt moms för pr...

Högtalare - Bokföringskonto?

Hej,
Jag äger ett dataföretag och idag köpte jag ett par nya datahögtalare för 950kr. Nu undrar jag vilket bokföringskonto ni hade rekommenderat för denna verifiktation?

Är 6410 (FörbrukningsInventarier) ett bra förslag? Jag har exempelvis köpt en digitalkamera för 2000 kr som jag skrev på detta konto.

Tack på förhand!
Mv...

Företag kan skadas av att listas på oseriösa sajter på Internet

Flera företagare jag pratat med, inklusive jag själv, beklagar sig över träffarna i sökmotorerna. Att företagets namn blir listat på sajter som man inte vill bli förknippad med. Det skadar företagets anseende, och förmodligen också ekonomiskt.

På vilka sätt går det att kräva att man tas bort från dessa sidor? Ja jo visst, kontakta varje sajt...

Kategori: Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik

Gratis Tjänster

Har fått flera erbjudanden att hyra ut vår stuga på olika sajter.

Det finns många "gratis" sajter med olika typer av tjänster.
Då slog det mig...om det nu är gratis hur finansierar dom sajten??? :blink
Med annonser??....eller är det ideellt kanske...
Kanske genom nyhetsbrev och dom är fulla med annonser....

Bluff?

Vad tror ni om det här? :  http://www.paidsurveyprogram.com/?hop=guillopuyo

Att betala ca 250 spänn för att gå med i ett program där man sedan får betalt för att delta i undersökningar, se film-trailers osv osv...nån som testat nåt liknande?

Kategori: Affärsidéer

Behöver råd och hjälp

[color=purple]Hejsan!

Som jag kanske tidigare nämt så jobbar jag som försäljare med telefonen som verktyg.

Problemet är att företagare är så HIMLA negativa mot alla slags företagskataloger osv.

Jag behöver bara nämna att jag ringer från ett företagskatalog på internet, då är de kört! Då säger kunden -Inte intresserad! *klick*

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Projektanställd i enskild firma

Hejsan!
Jag har precis fått ett ganska stort projekt på mitt bord som jag har bestämt mig för att ta efterosm det är en viktig kund det handlar om. Problemet är att detta är för stort för mig, ensam och därför vill jag ta in en anställd, men bara som projektanställning, dvs han är bara med på detta projekt.

Hur gör jag detta? Vart registr...

Folk som jobbar åt en på provision

Hejsan!

Jag kommer att börja använda användare på min webbportal för att utför en del uppgifter (låter lite suspekt men det handlar om att svara på SMS).

För detta kommer användarna att få betalt. Vad måste jag tänka på rent juridisk och skattemäsigt i denna situation. Jag förstår att jag måste betala arbetsgivaravg. på utbetalnin...

Mår du dåligt ?

På http://www.terapisnack.se är dte ett forum såhär, men du får svar, ofast inom en dag, av experter, gällande sådana här frågor, ätstörningar, ångest, deprisson, självmordstankarm stress, illa behanlingar,kärleksproblem osv, allt möjligt.

Ha det bra, och lycka till.
Mvh Maria

Erfarenheter av Tyvek (kuvert, brevpåsar)?

Hej!
Jag har brottats med ett förpackningsproblem och ev funnit en lösning, men jag tar gärna emot andras tips och erfarenheter.

Det finns brevpåsar av spunnen polyeten, 10 ggr starkare än papper, vattentålig; Tyvek. Jag har aldrig sett någon sådan, verkar vara en ganska ny företeelse, men fungerar det så skulle det passa mig då jag behöv...

Kategori: Inköp

Inköp av märkeskläder

Hej!

Vill först tacka för ett bra och trevligt forum  🙂

Nu till min fråga, jag håller på och ska starta upp en butik som säljer märkeskläder och
funderar kring inköp.

Ett exempel på märke vi vill sälja är Levis, ska man kontakta levis direkt eller finns det några undergrossister eller liknande?

Mvh.
Niklas

Kategori: Inköp

Jag förstår mig inte på vissa företagare....

[color=red]Hejsan!

Några frågor bara!

1. Hur mycket hatar du försäljare på en skala 1-10?
2. Brukar du vara vänlig mot försäljare?
3. Har du skällt ut en oskyldig säljare någon gång bara för att de är 1000 företag som ringer dig varje dag?

Alltså allvarligt som företagare måste man vara så pass proffsig så att man inte

Kategori: Försäljning och Marknadsföring