Senaste inläggen
Bokslut
Inför bokslutet, visst ska man som egen firma- |
|||
Nån som vet?? angående extrainkomster och skatt..
Någon som vet hur mycket man får tjäna som extrainkomster innan man måste betala skatt på det?? Kategori: Off Topic |
|||
Oreda i bokföringen, finns hjälp?
Om man som jag i ett halvår inte riktigt skött bokföringen, hur gör man då? |
|||
Avskrivning?
Hej alla förväntansfulla julfirare! |
|||
Varulager!Vi startade en loppisbutik i somras och gjorde upp listor på hela varulagret så vi har värdet ganska klart för oss. Det var vanligt bohag och glaspjäser som vi har samlat på oss privat under åren, med andra ord var det inte ett inköpt lager. Vi har aldrig lagt in det inkommande varuvärdet i bokföringen och nu tänkte vi göra det innan årsavslutet.... |
|||
Skicka nyhetsbrev (så gott som gratis)
Nu ger vi dig möjligheten att skicka ut nyhetsbrev via e-post med studshantering, statistik och mallhantering till marknadens bästa pris. Kategori: Till salu |
|||
Dela på en maskin
Hej! |
|||
Marknadsföringstips på caféverksamhet efterfrågas.
Efterfrågar lite konkreta tips, antingen sånt du själv provat om du drivit café eller liknande, eller inom andra område som du tror kan funka. Vill ha tips på både tidningar, sajter osv för mer traditionell marknadsföring och - hur ska jag säga - mer udda sätt att tänka. Rör sig om två typer av caféverksamheter: Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Hjälp mig!
Hej på er allihop och god jul lite så här i förskott! Kategori: Affärsidéer |
|||
2007 eller 2008 års bokföring?
Hej |
|||
Starta egen Tv-spels butik?
[color=brown]Hejsan Kategori: Affärsidéer |
|||
Piloter sökes till nylansering av e-handelssystem
Startabutik säljer och hyr ut e-handelslösningar för små och medelstora företag i Sverige. Vi har nu ett nytt system på gång och behöver testpiloter för detta. Vi erbjuder 3 månaders gratis e-butik mot att ni hjälper oss att hitta buggar, komma med förbättringsförslag och andra åsikter så som användarvänlighet eller layout. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Överlåtelse sågbyggnad
Har enskild firma redovisar enligt bokslutsmetod. |
|||
Lönar det sig med aktiebolag?Hur mycket bör ett bolag tjäna för att det ska löna sig med ett aktiebolag? Kategori: Allmänt |
|||
Rest- och konkursparti
Hej! Kategori: Söker/eftersöker |
|||
programtips på tv!!Alla företagare och entreprenörer, kolla på "dragons den" som går på kanal 8 varje dag.. Kategori: Off Topic |
|||
Liten miss -> privat inbetalning till företagskontot
Jag sålde en liten tjänst privatpersoner emellan till någon annan inom EU, och pengarna sattes in på mitt företagskonto istället för privatkonto (jag angav fel kontonummer). Detta var något som inte har med min firma att göra och jag vill alltså inte ta upp det i min bokföring. |
|||
Ingen F-skatt iår
Det var så att det blev missförstånd mellan olika parter och nu har jag skickat in registrering av F-skatt och moms i slutet av året, dvs jag har inte haft detta under årets gång (som jag trodde att jag hade) |
|||
Konton? Rådvill? Ersättningar vid skador som jag åsamkar i hemmen hos kunderna?
Jag har en firma där jag river sönder saker hos folk och undrar på vilket konto jag bokför skadestånden eller ersättningarna jag tvingas betala dem? |
|||
Bokföring för enskild firma - Konton?
Måste man bokföra med konto-systemet, alltså Debit, Kredit samt skriva olika transaktioner på olika konton? |
|||