Senaste inläggen

Starta inte företag

Grrrrr Grrrrr om du har berättiga avdrag. Risken är stor att du inte får igenom detta hos skv som slåss för sin egen existens, och du som redan starta överklaga allt som du är berättigad till till högre instans.  Det finns faktiskt något som skv godkänner, INKOMSTER. Lettland/Riga har ett blomstrande företagsklimat. :winner :winner. (Ändå måste du...

Kategori: Off Topic

Sälja till sig själv

Hej

Jag har sökt runt på forumet men inte hittat de svar jag söker så jag vänder mig till alla kompetenta medlemmar för jag undrar över följande:

Om man startar en enskild firma och köper in produkter, då har man väl rätt att sälja till sig själv mot inköpspris (inpris+moms)? Hur går man i sådana fall till väga? Skapar man ett kundnum...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Pensionssparande enskild firma

Undrar vilket konto jag ska använda i kontoplanen, för enskild firma.
1930 har jag.
?

Film på sidan

Hej alla hemsidesexperter!

Jag skulle vilja ha en liten filmsnutt (ca 1 minut) på min startsida, som ev startar automatiskt när man landar på sidan (i en mindre ruta). Hur fixar jag detta enklast? Har ingen digital videokamera, bara en gammal hederlig kassett-historia. Vilket format bör det vara på filmfilen...flash? Måste även vara med ljud...

Kategori: E-handel

En vän som investerar...

Jag har en vän som vill hjälpa mig och mitt företag att komma igång ordentligt och har erbjudit sig att lägga 100.000kr i mitt företag.
Frågan är, när och hur mycket förväntas man ge i avkastning?
100.000kr är ju mycket pengar men relativt lite om man jämför vad människor satsar i andra företag..
Hur ofta och hur mycket förväntas jag at...

Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag

Feedback - nordenberedaren.se

Hej!

Jag tar tacksamt emot feedback på hemsidan www.nordenberedaren.se. Sidan är uppbyggd kring vår senaste produkt Nordenberedaren som är helt ny värmepump för varmvatten.

Sidan har varit igång 1 dryg månad drar besökare, men vi vet att det säkert är mycket som kan förbättras. Och vad är egentligen bättre än konstruktiv feed-back?

Kategori: Feedback

Anser ni att regeringen underlättade för er?

Jag lever på mitt eget sparkapital och ska starta upp två företag och två mindre hobbyprojekt (men som kommer räknas som företag dessvärre). Företagen har vitt skilda inriktningar och jag räknar mig som entreprenör i den bemärkelsen att jag har i min pipeline olika företag jag vill prova att driva i framtiden inom olika områden. Det ahr ni säkert e...

Kategori: Allmänt

Kan man köpa en julklapp till sig själv?

Jag har två företag, Ett handelsbolag och en enskildfirma. Hur ser skattereglerna ut här? Får man köpa julklappar till sig själv? Vad är isf maxgränsen? Finns det något man får/inte får köpa? Får man dra av hela beloppet eller bara en viss procent?

MVG i allt - Hemligheterna med att få högsta betyg i skolan.

Borttaget då det bryter mot reglerna.

Mvh Patrik

Kategori: Till salu

Beskattas uttag av startkapital?

Hej,

Jag undrar om man måste skatta på uttag av sitt startkapital.

Exempel:

Du har ett handelsbolag där du har satt in 10 000 kr i startkapital.
Du gör en vinst på 10 000 kr.
Om du vill ta ut vinsten, måste du då skatta?

Tacksam för svar.

Joakim Andersson

Miljö

Al Gore har gjort det, jag gjorde det 1995 nu är det din tur , du med lite datorvana som kan hantera en filmkamera att gå ut och göra en lokal miljöfilm som kan spridas vidare.  Detta är även ett uppslag för en verksamhet som man förmodligen kan få bidrag till och driva vidare i en förmodad framtid.

Plusikassan.se synpunkter

Halloj, jag vill gärna få synpunkter på www.plusikassan.se som är en relativt nystartad webbplats. Syftet är att man ska få tillbaka pengar på allt man handlar och även kunna tjäna pengar på att registrera sig på olika webbplatser.

Allt ris och ros mottages tacksamt 🙂

Leva på en helt nyöppnad butik!

Hej

Jag undrar hur svårt det är att försörja sig på en helt nyöppnad butik. Hur lång tid tog det för er innan det gick?

Berätta gärna..

Lönelistan.se

Här kommer ytterligare en sida jag gärna skulle vilja ha lite feedback på. Sidans syfte är att låta användare dela med sig av vad dem har i lön i sitt yrke. Detta kan dels vara intressant för andra att se, samt också vara bra om man är osäker på hur mycket man ska ange i sitt lönekrav på jobbintervjun. Det finns andra sidor med statistik, men jag t...

Rätt eller fel?

Hej!
Vill be om lite råd angående det mixtrande jag gjort med min hemsida, http://www.l-c.se  . Som ett försök till egenhändig sökmotoroptimering har jag lagt in massor av länkar längst ner på sidan, där mina viktigaste sökord upprepas många gånger. Har ännu inte hunnit se något resu...

Bokföringsprogram?

Jag har enskild firma och ska byta bokföringsprogram i årskiftet och funderar på Swedbanks E-bokföring. Dyrt men enkelt, smidigt och nästan omöjligt att göra fel. Är det någon som använder bokföringsprogrammet och i så fall är ni nöjda?

Köp av helt bolag, någon erfarenhet? (inte vilande bolag)

Jag tänkte höra om det är någon som har erfarenhet av bolagsköp genom t.ex. en företagsförmedlare. eller direkt av ägaren.

Hur pass "intressanta" brukar de bolag som går vidare "till försäljning" vara, eller är det mycket att många försöker sälja något utan substansvärden till för höga priser?

Jag tänker lite kring generationsskiftet...

Villrådig & handlingsförlamad snartstartare eftersöker information samt smarta

tips och en och annan axel att luta sig mot då töcknet blir alltför mörkt och överhängande.

Well.
Såhär ligegr det (nästan) till.
Har en hobby. Som det visar sig går alldeles förträffligt bra att leva (gott) på.
Samtidigt är det så jäklinnerligt roligt!!

Högsta vinsten alltså.

Nu återstår att göra allt detta där som ål...

Vad saknar du som arbetsgivare?

En del av oss är arbetsgivare, andra inte... PÅ AMS som är det enda stället jag hittat som är gratis så kan man söka efter personal. Men vad skulle du som potentiell arbetsgivare vilja att ams hade som de inte har i form av att finna arbetssökande? Jag håller på att sammanställa ett dokument. Tips idéer råd?

Bättre och billigare telefoni och it

Hej allihopa.

Driver en konsultbyrå i stockholm, vill passa på att tipsa alla er som inte vet så mycket om telefoni och it om ett företag som heter G&G. De sysslar bara med att hjälpa företag att hitta rätt tjänster för telefoni och it typ mobilt, fast, support, internet, backup, drift med mera.

De hjälpte mig dels att få ordning på v...

Kategori: Nyheter