Senaste inläggen
Hur bokföra hundinköp och mat?
Någon som har lust att hjälpa en novis på bokföringsfronten? |
|||
Förstagångsbokslut - help...!
Hejsan |
|||
Upplys mig om Bolagsverkets funktion?...
Satt på den där dubbla registrera-företagssidan. Kategori: Allmänt |
|||
Moms och avdrag - Vad gäller och hur fungerar det?
Jag skulle vilja be om en klargörelse gällande vad som kallas avskrivning och moms. |
|||
Avskrivning
Hej |
|||
Uttag av varor från butik för privat bruk
Jag skulle vilja ta ut lite varor från min butik för privat bruk. |
|||
Att Starta eller Inte Starta...
Alltså? Kategori: Allmänt |
|||
Aktivitetstödet ger statlig skatt..?
Hej! |
|||
AvdragDet här med gränser är viktigt för myndigheter. En annan gräns är om man får dra av för verksamhet i hemmet. där är gränsen 800 timmar max 4000:- . enl. skv normala infogång. enl. domar en helt annan sak. |
|||
När behöver jag betala arbetsgivaravgift ?
Hej. Jag har anlitat 6 ungdomar för att kortare jobb. De har fått 1000kr i "arvode" var, de är alla studerande och saknar andra inkomster. |
|||
Massvis med frågor!
Först och främst, hej! Ny här. Kategori: Allmänt |
|||
Bokslut
Inför bokslutet, visst ska man som egen firma- |
|||
Nån som vet?? angående extrainkomster och skatt..
Någon som vet hur mycket man får tjäna som extrainkomster innan man måste betala skatt på det?? Kategori: Off Topic |
|||
Oreda i bokföringen, finns hjälp?
Om man som jag i ett halvår inte riktigt skött bokföringen, hur gör man då? |
|||
Avskrivning?
Hej alla förväntansfulla julfirare! |
|||
Varulager!Vi startade en loppisbutik i somras och gjorde upp listor på hela varulagret så vi har värdet ganska klart för oss. Det var vanligt bohag och glaspjäser som vi har samlat på oss privat under åren, med andra ord var det inte ett inköpt lager. Vi har aldrig lagt in det inkommande varuvärdet i bokföringen och nu tänkte vi göra det innan årsavslutet.... |
|||
Skicka nyhetsbrev (så gott som gratis)
Nu ger vi dig möjligheten att skicka ut nyhetsbrev via e-post med studshantering, statistik och mallhantering till marknadens bästa pris. Kategori: Till salu |
|||
Dela på en maskin
Hej! |
|||
Marknadsföringstips på caféverksamhet efterfrågas.
Efterfrågar lite konkreta tips, antingen sånt du själv provat om du drivit café eller liknande, eller inom andra område som du tror kan funka. Vill ha tips på både tidningar, sajter osv för mer traditionell marknadsföring och - hur ska jag säga - mer udda sätt att tänka. Rör sig om två typer av caféverksamheter: Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Hjälp mig!
Hej på er allihop och god jul lite så här i förskott! Kategori: Affärsidéer |
|||