Senaste inläggen
Preliminär självdeklaration
Kort info: Vi är två killar som precis tagit studenten och ska stara handelsbolag och sälja tjänster. Båda är helt färska inom företagande men försöker iaf 😛 |
|||
Hjälp med att importera
Hej, Kategori: Till salu |
|||
Engångsutbetalning
Har en fråga angående engångsutbetalningar till privatpersoner. Ska ta in två personer som båda har A skatt. De ska jobba för mig en dag och jag tänker betala 998 kronor vardera. Visst är det så att jag då inte behöver betala arbetsgivaravgifter med mera eftersom det rör sig om en engångsutbetalning? |
|||
Hyres hus
Hejsan alla i solen 😃 Kategori: Affärsidéer |
|||
SvinnJag har egen firma och använder kontantmetoden/bokslutsmetoden. Under året har jag varut tvungen att kassera livsmedel för ett marknadsvärde på ca 10 000 kr p g a att bäst-före-datum passerat. Skall detta bokföras på något sätt :o? |
|||
Dra av moms för drivmedel
Får man i ett aktiebolag dra av momsen på de drivmedel man använder till de två leasingbilar företaget använder sig av? |
|||
Fri prissättning?
Jag säljer hälsokostprodukter och tar i bland ut några till mig själv. Dessa skall då bokföras som en inkomst och marknadsmässigt värde skall gälla. Det betyder att jag inte får sälja produkterna extra billigt till mig själv, inte ens om bäst-före-datumet har gått ut och det är omöjligt för mig att sälja produkterna. |
|||
Hjälp
har du fått tolkhjälp om du råkat ut för något utomlands. Kategori: Off Topic |
|||
Köpa in från ebay sälja vidare?Skulle det funka att köpa in grejer från te.x ebay och såklart betala moms och tullavgift och sedan sälja det vidare som ett företag här i Sverige? Såg te.x att jag köper en märkesparfym från ebay och sen vill sälja den vidare här i Sverige i en webbutik är det okej? Kategori: Allmänt |
|||
Namn på verksamhet i enskild firma?
Hej! |
|||
Förslag hemsida?
Hej! Kategori: E-handel |
|||
Företagsform, förvalta och äga fastigheter
Hej, |
|||
Programvara som kan hantera Kundreskontra, behöver inte mer.
Skrev en tidigare post idag, men kom på om någon visste en temporär lösning för mig som jag kunde använda tills jag hittat ett mer avancerat program, och lärt mig det. Kategori: Allmänt |
|||
Bra affärssystem med snabb produktsök vid telefonordrar?!
Söker ett bra affärssytem som kan hantera: Kategori: Allmänt |
|||
hjälp med företagsregistrering
Kategori: Allmänt |
|||
söker webdesignuppdrag (ideellt)
Hej! Kategori: Söker/eftersöker |
|||
nätbutik
som antagligen så många andra funderar jag över att starta upp en nätbutik. Kategori: Affärsidéer |
|||
Nytt företag / Dotterbolag?
Jag har idag ett aktiebolag tillsammans med en kollega och ska starta ett till företag tillsammans med ytterliggare två personer. Jag och min kollega kommer tillsammans ha aktiemajoritet, men bara strax över 50%. |
|||
Generations skifte
Kategori: Chef, Ledarskap och Coachning |
|||
Nu kommer inkomster: hur blir det?
Jo, nu har jag haft verksamheten igång några veckor, fått iordning allting och skickat fakturor, snart kommer pengarna börja trilla in på kontot :winner |
|||