Verifikation för betalning av lev.faktura?

49
Halloj, bered er på en basic-fråga utan dess like 🙂

Behövs det en verifikation (papper i pärm) på när en leverantörsfaktura har blivit betald? I bokföringsprogramet blir det en verifikation (ex.D1) när man lägger upp leverantörsskulden, sedan när man klickar i att man betalt lev.skulden så uppstår en ny verifikation (ex. E1). Behöver E1 en verifikation i pärmen eller härleds den så att säga till fakturan jag redan har? Ska jag bara märka fakturan med även det nya ver.nummret från när jag betalde? Tilläggas bör att i programmet kommer det upp en parantes med en tvåa i  (2)  jämte de båda verifikationerna.

Mycket möjligt att jag gör en höna av en fjäder men ju mer jag tänker på det här ju mer mosig blir jag i huvudet. :blink

EDIT: Problematiken är givetvis att jag inte vill behöva ta kopior på alla fakturor. Annars kunde jag ju ha kopierat dem och haft kopian som verifikation som lev.skuld och sedan den andra när jag betalar.
cigarrspecialisten.se
1324
4
När du betalar så skall du ha en verifikation att du betalt. Normalt är detta ett kvitto som du ex skriver ut från internetbanken. [br][br]Hans[br]
2066
22
Kan du inte skriva ut verifikationen som heter E1? Underlag för den blir precis som hfohrman skriver ditt kontoutdrag, eller kontantkvitto, eller något annat som visar att du betalt.[br]
Med vänliga hälsningar,
Jonathan

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.