När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Har vid ett antal tillfällen skickat reklambrev till olika företag. Utan mottagarnamn, endast företagets namn som mottagare. Jag vill att dessa brev ska läsas av personer i ledningen (vd, personalchef, inköpsansvarig), men min erfarenhet är att breven snabbt sorteras bort av anställda administratörer, och därmed aldrig läses av beslutsfattarna.
Har några av er erfarenheter av detta? Fungerar det att istället köpa adresser inklusive namn på aktuell beslutsfattare och använda dessa? Hamnar dessa brev oöppnade i de rätta händerna, eller kommer även dessa att öppnas av anställda administratörer? (Självklart är kuverten diskreta och ej "reklamlika".)
Eller hur får jag breven att nå fram till rätt person?
Filibastis
Mikael Lundgren - Utbildningar/produkter inom HLR o Första-hjälpen
Lundgren Creative Health & Safety AB http://www.l-c.se http://www.hlr-instruktorsutbildning.se http://www.defibrillator-hjartstartare.se http://www.skanehlr.se
Jag blir själv bara irriterad när jag får reklam som ser ut som seriös post och sen bara ser reklam. Föredrar snyggt packeterad reklam som jag direkt kan se vad den handlar om, då kan jag lätt välja att kasta, eller om det är något som intresserar mig läsa när jag har tid och lust.[br][br]Om det är något som Chef/VD behöver eller har intresse av att se är det administrationens ansvar att vidarebefordra detta till ansvarig. Är det dussinreklam som det kommer otaligt av varje dag och direkt slängs är det inte tillräckligt väl utformat eller inte relevant för mottagaren.
Låt oss leka med tanken att det är ett erbjudande som anställda administratörer absolut inte vill att företaget ska nappa på, men som säkerligen skulle intressera beslutsfattaren (ex: "halvera din personalstyrka men behåll kapaciteten"). Då är det ju inte bra om det syns på kuvertet att det handlar om reklam, eftersom det då öppnas av administratören som då säkert också slänger det i papperskorgen...[br][br][br]Filibastis
Mikael Lundgren - Utbildningar/produkter inom HLR o Första-hjälpen
Lundgren Creative Health & Safety AB http://www.l-c.se http://www.hlr-instruktorsutbildning.se http://www.defibrillator-hjartstartare.se http://www.skanehlr.se
När jag satt som försäljningschef på ett stort företag var jag rätt omgående tvungen att be receptionisten som sorterade posten att ta bort "skräpet". I gengäld fick hon ta alla pennor, karameller och annat de skickade med. Det kan komma ett dussin brev med diverse reklam i varje dag, alla lovar de guld och gröna skogar, allas metoder är unika och alla vill träffa mig för en förutsättningslös diskussion. [br][br]Chefer på den högre nivån har inte tid att läsa allt det där i längden, ännu mindre tid att träffa några "stolliga trollkarlar". Behövs det några externa krafter så letar man rätt på dem när behov uppstår, vanligen via sitt personliga nätverk så man lite referenser också.[br][br]Jag tror helt enkelt inte på brev och telemarketing. (En ännu mer irriterande företeelse där små slemmiga kryp ljuger om vem det är som ringer för att få bli kopplad. Rekordet är den som sade sig vara min mamma för att bli kopplad rätt).
[quote author=Filibastis link=topic=4332.msg20537#msg20537 date=1222419718][br]Låt oss leka med tanken att det är ett erbjudande som anställda administratörer absolut inte vill att företaget ska nappa på, men som säkerligen skulle intressera beslutsfattaren (ex: "halvera din personalstyrka men behåll kapaciteten"). Då är det ju inte bra om det syns på kuvertet att det handlar om reklam, eftersom det då öppnas av administratören som då säkert också slänger det i papperskorgen...[br][br][br]Filibastis[br][/quote][br][br]Jag tror att du gör ett felaktigt antagande. Någon som sitter på positionen att öppna och läsa post till VD och styrelse ska agera i företagets intresse. Jag skulle bli mycket irriterad och snart ha en administratör mindre om jag kom på att så inte sker. Satsa hellre på seriös reklam som ger intryck av att "Hmm... jo, VD'n vill nog faktiskt läsa det här trots att det är reklam!". [br][br]Ditt förslag ovan om att halvera personalstyrkan skulle VD'n kasta utan att läsa (om han/hon inte har långtråkigt) som oseriös och orealistisk ganska omgående, samt be sin administratör att inte komma in med sånt skräp igen.
Hej! [br][br]Visst fungerar det bättre om reklamen är riktad till en specifik person. Kanske ännu bättre att slå en signal först och sen skicka "Enligt ök" [br][br]Att inte tro på brev och telemarketing står dig helt fritt men det fungerar. [br][br]MVH[br][br]R
20´tror jag det kostade i porto, ett öppet brev med bilder på inredning från italien med ett fåtal priser på samt en liten karta var jag befann mig. (medborgargarplatsen slutet av 70-talet i Stockholm) flera år senare kom en blivande kund in och köpte direkt för 60´ så visst kan reklam på rätt sätt ge resultat ganska snabbt och idag med datorns kraft kan man nå folk på ett helt annat sätt. Har man rätt kanal och produkt så finns naturligtvis alltid möjligheter. Själv fick jag för mycket att göra vilket gick ut över min hälsa då men jag har repat mig och blivit klokare, :D :D hoppas jag.
[quote author=Robaino link=topic=4332.msg20543#msg20543 date=1222424762][br]Hej! [br][br]Visst fungerar det bättre om reklamen är riktad till en specifik person. Kanske ännu bättre att slå en signal först och sen skicka "Enligt ök" [br][br]Att inte tro på brev och telemarketing står dig helt fritt men det fungerar. [br][/quote][br][br]Att det fungerar för vissa är jag övertygad om, eftersom de håller på. Det finns alltid människor som tar sig tid att lyssna på nya idéer. Däremot förstår jag inte dem som hela tiden skall försöka nå dem som uppenbarligen och tydligt inte vill nås av den marknadsföringen. Det är verkligen att kasta pengarna i sjön. [br]
Anledningen är enkel. Alltför många beslutsfattare tar beslut baserat på sin dagsform och sina känslor. Därför fungerar det att ströringa. Ett nej på måndag kan bli ett ja på fredag. [br][br]MVH[br][br]R
Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. Klicka här för att registrera dig som medlem.