Lönsamma produkter producerade av pakistan?

28
Det är så att en klient arbetar med distribution av varor från Pakistan till bland annat Europa och USA. Jag undrar om någon har någon idé på produkter som skapas/skulle kunna skapas där för att sedan säljas i länder med högre purchasing power parity/värde på varan.

Det klassiska är textil, vilket är branschen företaget befinner sig i för tillfället. Dock borde det finnas mer innovativa saker att importera. Fabrik finns och sålunda redan kapital för att starta annan produktion om det behövs.

Nu är det dags för mig att försöka besvara just denna fråga själv. Tack på förhand.

PS. Det känns som den passar mer i affärsidéer än företagande utanför gränser då det enbart är idéer jag är ute efter.
28
Detta är mina egna tankar än så länge:[br]Sälja "möjligheten till billigare produktion" till företag som har sin produktion i länder där det är dyrare. Ta kontakt med företag som säljer kläder och producerar dem och visa hur mycket billigare det blir att producera i Pakistan istället(Från textil till färdigt plagg). - mycket välkänd metod och det som skulle vara skillnaden är då en färdig fabrik samt att klienten är duktig på Engelska och kan kommunicera med Köparen. [br][br]Det andra är att utnyttja ett nätverk jag använder frekvent vilket motsvarar gratis försäljare i varje land i Europa. (ett av "tricken" vi grundade företaget på) Och på detta sätt öka inkomsten rejält på deras vanliga försäljning. [br][br]Det är bra kvalité på produkterna då det för närvarande används för att skapa Nike-kläder.[br][br]Oinspirerade men säkra idéer.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.