Senaste inläggen
Hur bokför man inköp/byte av lastbil
Hej |
|||
Frigolit, EPS, polysteren eller cellplastkulorJag har fått designskydd på en sorts kuddar som jag ska börja producera. Det som är så svårt är att hitta de små polysterenkulor som kuddarna ska innehålla. Det finns flera sådana kuddar ute i handeln, bland annat finns de i form av barbapapa. Jag har skrivit till alla företag jag bara kunnat hitta och även till de som producerar kuddar av detta sl... Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Starta Internetbutik
Ska man starta en internetbutik fast antalet varor/produkter är få? Kategori: E-handel |
|||
Registreringskostnad för nytt bolag?
Någon som vet vad som gäller för registreringskostnaden för ett nytt AB, när ett annat AB står som stiftare? Är detta en avdragsgill kostnad för bolaget? |
|||
Programmerare?
Är du en programmerare som brinner för utmaningen och inte bara ser pengarna i första hand? Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Varumärkesskyddar ni er företagsnamn?
En fråga för er med mindre webshops, varumärkesskyddar ni ert företagsnamn? Ungefär hur mkt kostar det att varumärkesskydda sitt företagsnamn? Kategori: E-handel |
|||
Använda beskrivningstext direkt från leverantör?
Hej allesammans! |
|||
Varumärket Sverige i världsklass!
Positiv nyhet från TV4 Text; Kategori: Nyheter |
|||
Att säga upp någon på grund av stöld av varor
Hej 🙂 |
|||
Anställningsform?
Hej 🙂 Kategori: Allmänt |
|||
bra telefonnummer!!
för att erbjuda bästa service till dina kunder, och framförallt att de ska veta vem du är, behöver du ett enkelt telefonnummer! Jag har ett aldrig använt toppennummer till salu!! |
|||
Minihemsidor
Jag skulle vilja ha lite konkret kritik på min hemsida där jag just nu säljer ett informations paket med joomla Cms Hemside system, där tekniken som används är från en STOR Internet Marknadsförare som heter Armand Morin, om någon känner till honom. Kategori: Feedback |
|||
Får man lov att spara massa uppgifter om sina anställda?
Hej! 🙂 |
|||
USA importHej. Jag skall för första gången bokföra till et hb som importerar bilar/delar från USA. Nu undrar jag över hur jag bokför varuinköp utanför Eu mm. men hur kopplar jag momskontona till skattedeklarationen . Tacksam för en bra förklaring vilket ni här alltifd ger ??? |
|||
Närproducerad "Färsk Pasta"
Hej, Kategori: Affärsidéer |
|||
har pengar på företagets konto
Hej |
|||
köpa in från 1 leverantör och leva på dem?
(Vet inte riktigt vad jag skulle placera denna tråd, men antar att det får bli här. Moderator får gärna flytta tråden om den ligger helt fel) Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Mina personliga frågor för start av företag
Hej. Jag har som tidigare skrivit haft planer på ett eget företag i ca 3 år. Jag vet att min ide kommer fungera men jag är allvarligt talat "feg". Vill att allt ska vara perfekt innan jag startar, det är ju smart tänkt men det har som sagt gått 3 år nu :roll: Kategori: Allmänt |
|||
Bilhandlarmoms! Hur funkar det?
Hur fungerar momsen för bilhandlare? |
|||
UCSer man vem som sökt om UC? Om jag frågar om ett AB hos allabolag.se eller uc.se? |
|||