Vad Göra Näringsförbud

1
Hej har hamnat i ett riktigt dilemma det är så att jag arbetat med trafikstyrning över internet och fått min lön från USA utan att ha ett företag registrerat , och dum nog så skattade jag inte för pengarna jag tjänade nu har ekopolisen tagit mej lagit beslag på 1 miljon och vill ha ca 1 miljon till i uteblivna skatter pengar som inte finns !

Åklagaren kommer att yrka på näringsförbud och fängelse emellan 1-2 år så nu till min fråga hur hade ni aggerat i en sådan här situation företags mässigt ? det jag tänkt göra är nedstående några andra förslag vore tacksam för svar är helt vildråden !

1. Min sambo öppnar upp en enskild firma och driva verksamheten vidare där med revisor så allt är lagligt och korrekta skatter med mm blir rätt ,

Mvh
Peter
1165
15
Jag antar att du har en advokat som hjälper dig med brottsmisstankarna. Du har rätt till det. Det kan vara idé att diskutera ärendet med denna, vad som kan vara bäst. De brukar kunna plocka in någon timmes sådan rådgivning också.[br][br]Anlita också en bokföringsfirma som kan sådant här, för säkert som amen i kyrkan har din sambo en skatterevision om 3-6 månader att förvänta sig, och då vill det till att det är ordning på allt. Det kan vara bättre med ett aktiebolag i ditt fall som kan lagra pengar på ett annat sätt än en enskild firma.[br][br]I övrigt vill jag önska dig lycka till. Tänk på att det är inte alltid som åklagarna får igenom sin vilja i domstolarna.
2360
49
Har du dragit av alla kostnader du har rätt till för du har väl varit i USA i tjänsten vägnar om inte så visar det på att du inte förstått det här med inkomster och utgifter och något näringsförbud kan jag aldrig tänka mig att du får. Men advokat och redovisningsbyrå är bra att hålla i handen. Tänk om man kunde göra det motsatta, gå int till SKV och begära straff när de sätter folk som varken kan räkna, skriva eller läsa att granska deklarationer. Straffbart var sådant tidigare  och hette ämbetsmannaansvar. Du ska se att det reder upp sig annars överklaga beslut, Gången efter SKV är länsrätt kammarrätt regeringsrätt  och sedan resning hos regeringsrätten tills du inte orkar längre. Men ekonomistyrning innan start av företag är en god investering som tyvärr få begriper. Jag har sett det ofta när jag varit med och dömt personer som gjort på fel sätt.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.