Senaste inläggen

Slice/Kodning

Vi har nu fått in ett nytt uppdrag hos quickhelp.se.
Uppdraget går ut på att koda en design i HTML baserat på en psd-fil.

Deadline: 2009-01-26

Mer information finns på vår hemsida.

Låter detta intressant?
Lägg ditt bud på www.quickhelp.se eller kontakta oss på info@quickhelp.se.

Kategori: Söker/eftersöker

Reklamplats på vatten!

Hej!

Vill du nå företagare och kontorsfolk i Göteborgsområdet med ditt budskap?
För endast 3000 kronor (exkl.moms) kan du, tillsammans med tre andra företag, ha din logga/reklamtext på halvliters mineralvattenflaskor. Priset gäller drygt tusen sådana här flaskor, som kommer att användas på olika konferensanläggningar i Göteborgsområdet....

Kategori: Till salu

Webbutik m specialeffekter

Jag letar efter en webbutik där ett formulär (som kunden fyller i) följer med produkten till varukorgen.
Jag säljer personliga saker och vill att man ska i formuläret skriver vilket namn m.m som ska tryckas på produkten.

Idag har jag ett enkelt formulärsystem utan varukorg och kassa men håller på att ta in fler produkter och då håller int...

Kategori: E-handel

En liten bokföringsfråga! :D

Hej 🙂

Säg att man fått ett banklån på 10 000 och dessutom sätter in 10 000 i företaget. Dessa 20 000 sätts samtidigt in på sitt bankgiro. Hur bokför man det?

Är det såhär man ska göra eller?

Debit        Kredit
2018 Egna insättningar                        10 000                 

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Bokföring av bilersättning

Hur konterar man bäst: milersättning för bil (privat), trängselskatt och parkeringsavgifter i enskild firma?

Bokföring av övertrasseringsränta

Hej,
Jag har en liten enskild firma. Jag kan inte så mycket om bokföring men jag lär mig lite mer vartefter som jag håller på med det.
Nu har jag för första gången råkat ut för en övertrassering, 214 kr, på mitt bankkonto och undrar: 
På vilket konto (eller typ av konto) bokför man "Grundränta för intäckta övertrasseringar under senaste m...

Aktiebolag, anställa? Pensionär?

Jag har ett Aktiebolag, funderar på att anställa.
Stort behov av hjälp, jag hinner knappt själv nu...

Har hört att det är "billigare" att anställa en pensionär.
(Har ögonen på en jag  vill ha...)

Kan någon hjälpa mig med ett svar på min fråga:
Kostnad?

(Alltså, jag fattar att jag själv erbjuder lönen, men vad blir det...

Kategori: HR - Personalfrågor

behöver försäljningsstatestik

Hej

Behöver köpa försäljningsstatistik i sverige på en viss produkt, vem ska jag vänta mig till?

Tack!

Kategori: Allmänt

är det lönt med min ide

hej, jag blev nyligen medlem här.
min fråga är;är det lönt att starta ett företag bara med en budbil.alltså jag har ett 70%jobb på annat ställe.jag vill ta det vid sidan om.ska man ha tillstånd för det.vad behöver man helt enkelt :-\
tack på förhand

Kategori: Affärsidéer

En snabb fråga om bokföring och femtioöringar :D

Brukar man ha ta med femtioöringar när man bokför olika affärshändelser (och även senare i bokföringsprocessen). T ex vid en inkommande faktura. Det måste man väl nästan för att det ska bli rätt, när det trots allt står på fakturorna..

Dilemma "Undersökning blev jättebra!!"

Hej till alla Proffs!!
Jag har ett dilemma.
Som jag berättade i min tidigare post, planerar jag att starta tillverkning av "närproducerat färsk pasta" vånlig och ekologisk.
Efter några tips från er vad gjörde jag?
Jag mailade cirka 60 email  med lite frågör typ en undersökning till potenziella kunder, catering firmor, stora restauranger...

lagar man måste upplysa om i e-butik?

Hej!

Är det någon som har nån underbar länk som man kan läsa lite om vad man som företagare är skyldigt att upplysa om i sin e-butik? rtfm

Tack! :nicka

Kategori: E-handel

Skatte Fråga Om Hemsida

Hejsan.

Har nu letat och letat på internet efter svaret på denna fråga utan att kunna hitta något svar.
Har också kontaktat skatteverket utan framgång via email.

Jag har en hemsida, den ligger i USA, den är på engelska och riktar sig inte till svenskar i första hand.

Dom små intäkter jag får är framför allt genom reklam.
...

vad tror ni om denna idé?

Idén är att man skulle starta ett företag som ger feedback och åsikter av olika slag samt ge förbättringsförslag för nya eller befintliga produkter eller tjänster?  🙂
Företag skulle kunna t.ex skicka in någon produkt som de vill att någon "utomstående" skulle få testa och komma på möjliga användnings områden för denna, och även förbättringsförs...

Frågor angående logga

Hej allihop!
Är precis nybliven medlem här. Verkar finnas mycket att läsa och lära sig.  🙂

Jag håller på att starta eget och har lite funderingar angående logga...

Rätta mig gärna om jag förstått fel någonstans  :-[ men som jag förstått det så ska man ha en företagslogga. Säg att företaget heter Hejhopp då gör man en logga åt de...

Hur bokför jag på enklaste möjliga sätt?

Jag ska nu bokföra alla min inkomster och utgifter under året. Var hos redovisningskonsulten igår och han sa att det hela skulle gå på 5-6000kr för att bokföra göra en resultaträkning, balansräkning och årsbokslut...kan det kosta så mycket med en liten enskilld firma som min? Jag har en inkomst per månad och ungefär 200 kvitton för hela året.

Skapandet av en Mötesplats

Nu tänker jag ta chansen att få lite feedback!  ;D Där jag bor, i utkanten av ett län, finns inte så stor samverkan mellan företagen. Framförallt inte mellan de två mindre grannkommunerna här. Jag har pratat runt lite grann och märkt att intresse finns för att skapa ett forum av något slag. Således har jag skrivit ihop ett utkast till hur det här s...

Kategori: Feedback

Företagsrådgivning

på stadsbiblioteket, kostnadsfritt i 15 min den 27 nov. 16-18. Ingen föranmälan krävs.
www.biblioteket.stockholm.se/foretagarinfo

Bokföra returvara genom Kreditor AB

Hej,

Jag använder mig av fakturera mig, Kreditor AB. Nu har jag 2 st (av 3 ordrar) på en avräkningsorder som är returer. Jag har bokfört dessa returer på debet och allt annat, men sen när jag bokfört på kredit, så blir det en "diff" på "retursumman av de 2 ordrarna".

Vad ska jag kreditera mot? Eller vad ska jag göra?

När j...

Råd till en säljare *AKUT*

Min vän har hjälpt mig att fä ett jobb som media säljare till en mode och kändis tidning, men detta jobb var inte lätt få. Efter mycket om och men fick jag äntligen chansen att börja där, de sa att de kommer att prova mig under ett tag och se hur duktig jag är, i alla fall.

Jag har aldrig sålt reklam innan, men jag tycker att detta ar oerhör...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring