När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Jag ska träffa min kodare om 1-2 veckor för att försöka förbättra Tvspelsweb.se Därför önskar Jag konstruktiv kritik på e-butiken innan
Mina Egna funderingar: Fundering nr 1. På headern har Jag "hem - Mitt konto - varukorgen - Kassan och Varukorg Logga in". Är det viktigt för kunden att se detta, innan de scrollar på sidan? Har haft kunder som ej hittat "Om oss, Kontakta Oss, KöpVilkor" för de inte förstått att de ska scrolla. Jag börjar tro att dessa funktioner ska ligga precis där: "Mitt konto - varukorgen - Kassan" ligger Just nu.
Så en fråga bör vara: Vad är viktigast att ha längst upp på sidan, ur Kundens synpunkt. Jag skulle även föredra att få upp "Sökfunktionen" högre upp så att alla kunder ser den utan att behöva scrolla.
Fundering nr 2. Väljer man till ex "Foto & Studio tillbehör" så får man upp kategorierna mitt på sidan och till vänster. Finns det någon anlening att visa detta 2x. Förstår inte kunder hur man går i kategorierna om man enbart har vänsterdelen kvar?
Vill någon göra en testorder så är det tillåtet bara ni klart och tydligt skriver: "TESTAR E-BUTIKEN" i meddelanderutan.
Jag är Tacksam för kritik och förslag på förbättringar. Vill även ha någon typ av diskussion om vad som anses vara standard eller hur framgångsrika e-butiker är uppbyggda.
Lite kan jag väl ge kritik om.[br][br]Du har varukorgen uppe till höger, det är JÄTTEBRA. Du behöver inga knappar då som leder till varukorg och till kassan i övre menybaren.[br][br]Bredvid har du också mycket tydligt Loginruta, det är bra.[br][br]Jag skulle lägga in en SÖK-ruta i övre "huvudet" på sidam någonstans. Kanske dessutom ta en av de överblivna knapparna och kalla den för info och under den ha en undermeny som ger allt ifårn köpvillkor, om oss, kontakt etc. Då får du vänstermenyn ren ifrån annat än produkter.[br][br]Bra sajter att titta på tycker jag är Traderas förstasida. Den känns ganska rätt med hur man loggar in, får kategorier, nyheter etc.[br][br]Dustins hemsida är vägledande för många andra.[br][br]Bokus är en sajt jag föredrar när jag beställer böcker.[br][br]Jag gillar audiovideos nya webshopp, för den använder hela skärmbredden.[br][br]Vill man se ett par webshoppar jag inte tycker om så rekommenderas Jula, Elgiganten och Ellos.
Tackar för Tipsen.[br][br]Spontant så gillar Jag upplägget som Dustin har typ: "Kundseverice och Om Dustin" i logotypen och sedan plocka in alla kategorier som finns i Information till någon av dessa.[br]Man har då bara produkter på vänster sida och Logotyperna: "Payson och kortbetalning" syns bättre utan att kunden behöver scrolla. [br][i][br]Jag skulle lägga in en SÖK-ruta i övre "huvudet" på sidam någonstans. Kanske dessutom ta en av de överblivna knapparna och kalla den för info och under den ha en undermeny som ger allt ifårn köpvillkor, om oss, kontakt etc. Då får du vänstermenyn ren ifrån annat än produkter.[/i] [b]Bra Tips![/b][br][br]Spontant så känns den tanken helrätt!![br][br]Fundering nr 2.[br]Väljer man till ex "Foto & Studio tillbehör" så får man upp kategorierna mitt på sidan och till vänster.[br]Finns det någon anledning att visa detta 2x.[br]Förstår inte kunder hur man går i kategorierna om man enbart har vänsterdelen kvar?[br]Tankar om detta då?[br][br]
Definitivt är det så att du inte behöver visa informationen två gånger när man börjar titta i kategorierna. [br][br]Kanske skall underkategorierna i vänstermenyn förtydligas lite så att man undermedvetet ser att det händer något där. En blå bakgrundsfärg, relativt mörk, men som ändå lyfter fram undermenyerna, tror jag kan passa med nuvarande färgschema.
Just nu tycker Jag bäst om "Dustins mall".[br]Det ser bra ut att skapa kategori "Information, Om Oss" och Sökrutan centralt placerad där Jag nu har "hem - Mitt konto - varukorgen - Kassan" och sedan ha de flesta underkategorierna under informationen.[br]Då blir hela nedre vänsterspalten nästan ren.[br]Då syns förhoppningsvis fler logotyper under Produktkategorierna vilket förhoppningsvis skapar en större trovärdighet.[br][br]Tackar för de konstruktiva svaren!! [br]Bara att hoppas att de smådetaljerna inte innebär alltför mycket kodning.[br][br]Jag tar gärna emot flera ideer.[br]Just nu har Jag fokus på att förbättra de statiska sidorna.[br]Jag har via olika kampanjer ökat besöksantalet sista månaden så nu är det dags att höja omvandlingsfrekvensen!!
Några småsaker:[br][list][br][li]Om jag klickar på produktnamnet i recensionerna kommer jag till recensionen, inte produktsidan (så jag kan beställa).[/li][br][li]Mobil Tillbehör -> Mobiltillbehör[/li][br][li]Personligen tycker jag inte de "handskrivna" rubrikerna passar in i den övriga stilen, även om de följer loggan.[/li][br][li]Saknar R4 bland Nintendoprylarna ([url=http://r4ds.cn/]http://r4ds.cn/[/url]). (För att spela mina egna spel.)[/li][br][/list][br][br]Jag hade inga problem att navigera på sidan.
[i]Om jag klickar på produktnamnet i recensionerna kommer jag till recensionen, inte produktsidan (så jag kan beställa).[/i] [b]Sant[/b] man borde kunna klicka på Produktnamet och på recensionen antar Jag. [br][br][i]Mobil Tillbehör -> Mobiltillbehör[/i][br][b]Fixat :)[/b][br]Personligen tycker jag inte de "handskrivna" rubrikerna passar in i den övriga stilen, även om de följer loggan.[br][br][i]"handskrivna" rubrikerna[/i][br]Har också funderat lite i de banorna.[br]Det finns ju kunder som har problem att läsa.[br]Allt ska vara så enkelt som möjligt.[br][br]Tackar för synpunkterna.[br]Småsakerna kan vara det lilla extra som skapar förtroende och ger fler affärer!![br][br]
[i]Fundering nr 2.[br]Väljer man till ex "Foto & Studio tillbehör" så får man upp kategorierna mitt på sidan och till vänster.[br]Finns det någon anlening att visa detta 2x.[br]Förstår inte kunder hur man går i kategorierna om man enbart har vänsterdelen kvar?[/i][br][br]Navigering i väntermenyn räcker, man behöver inte ha den på högersidan. det stjäler bara onödigt utrymme.[br][br]Sedan att man förstår direkt vad ni sysslar med Dvs ert huvudsakliga affärsområde. På ert foto "Om oss" verkar det stå "all inom.." , kanske man kan få med det. jag skulle personligen vilka ha mer info om er på topp navigeringen.[br][br]Lite tankar[br][br][br][br]:-)
Tackar för svaret.[br][i][br]Sedan att man förstår direkt vad ni sysslar med Dvs ert huvudsakliga affärsområde. På ert foto "Om oss" verkar det stå "all inom.." , kanske man kan få med det. jag skulle personligen vilka ha mer info om er på topp navigeringen[/i][br][br]Förstår inte exakt vad du menar är Tacksam om du förklarar lite närmare.
Hej igen :-)[br]Vad jag ser så säljer du mer än tv spel på din hemsida, men sidan heter tvspelsweb.se.[br]Så om man kommer in på din websida så skall man få en hint om vad du säljer, dvs vad du är bäst på (detta för att man skall kunna ha underlag för ett beslut att klicka vidare på din websida och hitta sin produkt.) Jag kikade lite och hittade information om ditt företag på din sida och såg en skylt med en text, jag kunde inte se vad som stod men det kanske är en bra text.[br][br]Dina flikar du har i top navigeringen tycker jag skulle kompletteras med "Om oss", där kan man sedan läsa om vad ni sysslar med osv.[br][br]generellt tycker jag att man skall visa att man är expert på sitt område, ge gratis tips å råd mm. [br][br]Varukorgen skulle kunna minskas med bara en ikon och text varukorg, sen får man klicka för att se innehållet. [br][br]På startsidan så tycker jag det är för mycket produkter, först ett antal med bilder och sedan ett antal med nyheter. Jag skulle vilja ha färre :-)[br][br]varför inte några "puffar" där du kanske lyfter fram 3 huvudområden?[br][br][br][br]Många tankar från mig, ta de på rätt sätt bara :-)
Jag tackar för att du tar dig tid o kommentera e-butiken :bravo[br]Det är lätt att bli hemmablind på sina Egna ideer.[br][br]Namnet Tvspelsweb.se är missvisande eftersom inriktningen delvis är förändrad.[br]Har funderingar på att skapa en ny e-butik med typnamnet Fotoxxxxx.SE där mina fotostudiotillbehör ska vara.[br]Det måste då vara möjligt att arbeta i samma databas samt att kunderna ska kunna hoppa mellan butikerna och handla.[br][br]De flesta informationsflikar vill Jag flytta upp till headern o ha de som underkategori i till ex "Information + ev Kontakta Oss" där Jag nu har "hem - Mitt konto - varukorgen - Kassan".[br][br]Under "Om oss = Om Tvspelsweb.se" kanske man ska ha med lite historik o visioner:)[br]Samt skriva vad vi sysslar med som du skriver.[br]Det är alltid svårt att skriva om sig själv.[br][br]Jag håller med synpunkterna gällande antalet bilder, det är för många. Det ser för statisk ut när de är exakt lika stora etc. men enkelt att göra.[br]Nyheterna längst ner är praktisk eftersom det är de sista inlagda produkterna som läggs in där med automatik.[br]Håller med om att det borde förändras på något sätt.[br][br][i] varför inte några "puffar" där du kanske lyfter fram 3 huvudområden?[/i][br]Helt Rätt tanke du har.[br][br][i]generellt tycker jag att man skall visa att man är expert på sitt område, ge gratis tips å råd mm. [/i] [b]Det är helt rätt [/b] men svårt då Jag arbetar inom så många olika områden.[br]Jag har precis börjat med några nya sidor till ex reflexskarm.se och ljustalt.se [br]Tanken är då att Jag på Ljustalt.se ska ha artiklar som till ex handlar om hur man med enkla hjälpmedel får bra produktbilder i L justältet. Kommer då länka till dessa från min e-butik.[br][br]Jag tackar för kritiken![br][br]edit stavfel[br][br][br][br][br][br][br][br]