Avdrag för privata abonnemang och dylikt

5
Jag är precis i färd med att starta företag, så snart jag lyckas landa ett bra namn, med ledigt domännamn, på det. Lättare sagt än gjort.

Hur som helst, om jag tecknar ett mobilt internetabonnemang eller köper domän och webbhotell nu innan - är det något jag kan dra av på företaget sedan eller måste jag vänta tills det är registrerat och skriva det uttryckligen på företaget? Vi snackar enskild firma nu.

Mitt befintliga mobilabonnemang, måste jag säga upp det och teckna ett nytt på företaget eller kan jag bara göra avdrag för det i deklarationen?
1165
Nytecknade saker är inga problem, det kan du sätta in i bokföringen under förutsättning att det har med företaget att göra.[br][br]Ett befintligt abonnemang däremot kan det bli en del gläfsande om ifall de granskar dig lite mer noggrant. Hur förklarar du att ett privat behov av en mobiltelefon helt plötsligt upphör för att samma samma stund uppstå för ditt företag, med samma telefon och telefonnummer? Det är inga stora pengar, men skall man vara strikt enligt regelboken så bör du uppskatta företagets kostnader för telefonen och dra av endast de, och låta de privata vara.[br][br]I verkligheten drar de flesta av telefonen, och blir det tjafs får man väl ta den smällen. No big deal liksom.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.