Senaste inläggen

lunarstorm, linkedin, facebook, myspace, playahead

Har ni koll på vilket programmeringsspråk sajter som dessa byggs i?

Är det olika och finns det kanske en röd tråd?

/Patrik

Kategori: E-handel

Få 1000kr om du inte blir nöjd - SEBanken

Apropå SEBankens erbjudande:
http://www.seb.se/pow/kampanjer/60minuter2007_ftg/frameset.asp?site=

För cirka 1.5 månad sedan tog Jag kontakt med SEB-banken apropå detta erbjudande.
De ringde upp direkt.
Jag talade om att Jag var Företagare som bedrev näthandel talade om att syftet med detta var att Jag ville ha ner mina avgifter til...

Kategori: Off Topic

Skumma affärer!

Som aktivitetsföretag för jag ganska mycket olika bokningar av någon rik läkare som vill att jag anordnar boende och upplevelser åt hans kunder. Nu i veckan var det en familj som ville stanna i 18 dagar, med boende och olika aktiviteter.

Bara för nyfikenhetens skull svarade jag på mailet och drog på utav he...te. Jag vet att det är en bluff...

Tagged??

Hej alla!

Har fått epost från någon sorts dating- eller kontaktsida som heter Tagged.com. Tydligen har jag en profil där, med mitt korrekta namn, stad samt födelsetal. Men jag har aldrig tidigare hört talas om Tagged, och har definitivt inte skapat någon profil där. Har någon annan råkat ut för samma sak? Kan de ha fått uppgifterna från någo...

Bokföra bilförmån som lön

Jag har en fråga som rör 3:12 regeln och möjligheten för företag att bokföra bilförmånen som lön.

Hur går man praktiskt tillväga?
Gör jag justeringen i löneprogrammet eller är detta endast en bokföringsteknisk fråga?
Hur blir det klart i lönespecarna för berörda personer att deras bruttolön har höjts om det bara...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Ny fräsh idé, Sugen på Glass?

Alla älskar glass? Glass finns i en mängd olika former och smaker, funkar bäst på sommaren men även på vintern. Tjej som kille, gamal som ung är målgruppen.
Du kan köpa den i nästan varje hörn, på caféer, ica, liseberg, etc.
Min Idé ligger under kategorin mjukglass!¨
Du kan köpa alla sorters glass och ha den hemma, eller?
Mig vetligen...

Kategori: Affärsidéer

Att samarbeta genom en ekonomisk förening?

Vi är några vänner, med varsina enskilda tjänsteföretag med kompletterande kompetenser, som har tänkt att gå ihop under samma flagg. Vissa jobb kommer göras individuellt, vissa projekt kommer fler vara inblandade i - men oavsett under samma företagsnamn.

Vad vi har tänkt, efter det vi läst, så verkar en ekonomisk förening den bästa lösningen...

Hjälp med logotype.

Skulle vilja få lite hjälp med en bra logo till mitt företag, Namnet är inarbetat men det säger inte någonting om min verksamhet (inte omedelbart i alla fall). Jag skulle vilja ha någonting som talar om vad jag gör tillsammans med firmanamnet. Jag skulle även vilja att man kunde använda den loggan för sig, tex i tryck på bröstet.

De första...

Kategori: Feedback

SRF nöjd kund 2008 går till BL Administration

För andra året i rad erövrar BL Administration SRF:s prestigefyllda utmärkelse ”Nöjd kund”. Totalt 1 620 redovisningskonsulter har lämnat sina åsikter om olika administrativa program och deras leverantörer. ”Nöjd kund 2008”, i avdelningen redovisningsprogram, tillfaller BL Administration.

Så här gjordes enkäten
Under perioden oktob...

Kategori: Nyheter

Hur bokföra uttag av inventarier?

Hej!
Jag har drivit enskild firma med fotoverksamhet under några år, nu är det dags att avveckla. Firman har några inventarier som jag tänkte ta över från firman när den avvecklas.
Hur bokför jag när jag tar dessa inventarier ur firman?
Hur vet man marknadsvärdet?
Hur blir beskattningen på detta?

Hoppas att någon kan hjälpa mig,...

Logotyp och design

Vi har nu fått in ett nytt uppdrag hos www.quickhelp.se.
Uppdraget går ut på att ta fram en logga samt en design till en redan existerande sida.

Deadline: 2008-12-06

Mer information finns på vår hemsida.

Låter detta intressant?
Lägg ditt bud på Kategori: Söker/eftersöker

Team Work

Alla vet vi hur viktigt det är med team work. Vi olika kompetenser, färdigheter, intressen och talanger som tillsammans kan bidra till mycket goda resultat.

Jag tänkte därför bidra med en PowerPoint-presentation jag precis fick själv. Med hjälp av en känd saga ger denna exempel på nyttan med att använda olika kompetenser på rätt sätt.

Kategori: Chef, Ledarskap och Coachning

Starta ny tidning

Har funderingar på att starta en ny tidning. Finns säkert intressenter. Har egentligen alltid velat bli journalist och kom på att det nog är lättare att komma in på den banan genom att göra en egen tidning  :mrgreen:

Iallafall, jag har ingen erfarenhet av att ge ut tidningar, så har massa frågor på lager:

1. Tillverkning. Vad för prog...

Kategori: Affärsidéer

Vad har vi för rättigheter????

Har haft en kvinna anställd under året som gått och hon skulle ta hand om det administrativa,  bla bokföringen. Hon utgav sig för att kunna det och hade krav på en hög lön. Själv kan jag inte bokföring och kan således inte "kolla" om hon gör ett bra jobb. Däremot upptäcker min revisor att att är så till den milda grad fel och ihoprört att han får...

Kategori: HR - Personalfrågor

Bokföra fastighetsköp

Hej,

jag tänker köpa en tomt för vinst i min enskild firma (ca 600 000 kr). Hur bokförst markinköpet? Minskar inköpet skatterna på de 600 000 kr? Är det en dålig eller bra idé att köpa mark för vinstpengarna (jag behöver inte dem just nu) rent skattemässigt? Finns det andra möjligheter att utnyttja dessa pengar?

Tack på förhand.

Startdatum för bokföringen?

Hej,

Ska för första gången starta bokföringen för ett företag från första början och skall precis lägga in det i bokföringsprogrammet när jag kommer på att jag ej vet från vilket datum jag skall börja den löpande bokföringen, är det från det datum firman registrerades eller det datum som man får F-skatt och Momsreg.

Tacksam för svar!<...

Statistk foto/videoutrustning

Hej!

Undrar om någon vet var jag kan hitta information och statistik om foto/videoutrustnings (tillbehör specifikt) marknaden i Sverige/Europa/världen?

Har hittat hur stor den totala marknaden är i Sverige via SCB men skulle vilja ha mer specifik information om tillbehörsmarknaden.

Mvh,

jakob

Kategori: Allmänt

åldergräns i e-butik?

Är det lag att man måste vara 18 år för att handla i  en nätbutik? Eller är det upp till bolaget själv? (Givetvis syftar jag inte på hemsidor som säljer, alkohol, tobak, vuxenleksaker, vuxenfilmer osv)

Borde det inte vara så att så länge man är ägare av sitt bankkort så borde man få köpa oavsett ålder när det gäller "betala med kort"?
Hur...

Kategori: E-handel

Webdesigner/IT

Hej,

Vi 3 personer med olika bakgrunder söker en fjärde person för en affärs ide som kommer att slå igenom STORT i landet. Vi är 25,24 och 23 år gammla från 3 olika kulturer.

Vi behöver dig som är driven och självgående. Då vi behöver ta nästa steg behöver vi den fjärde personen. Det vi har att erbjuda är andel av företaget,du kommer...

Kategori: Söker/eftersöker

Ljustalt.se

Komentarer på ljustalt.se ?
Tanken är att Jag ska få mer besökare till www.tvspelsweb.se som vill köpa ljus-tält när de läser artiklar som visar fördelen med dem.

Tar gärna emot kontruktiv kritik.
Vet att det finns mycket att förbättra men kan vara bra att höra detta från flera håll så Jag prioterar det viktigaste.

// Magnus

Kategori: Feedback