Senaste inläggen

Checklista snabbmats restaurang

Hejsan!

Jag är ny här på forumet och detta är mitt första inlägg.

Jag har planer på att starta en ny form av snabbmats restaurang som jag tror skulle kunna konkurera med dem andra "snabb hamburgarna"...

Jag behöver hjälp med en checklista och prisuppfattning vad detta egentligen innebär..?
Jag tänkte att vi kunde fylla i en...

Kategori: Allmänt

Skapa artikelnummer

Jag har inte så brett sortiment, men vad jag brottas med är att alla inte har det minnet man kan behöva ibland (jag dömer inte, mitt är på sämre nivå).
Än så länge har jag ingen riktig E-butik utan tar emot beställningar via mail och telefon.
Mer ofta än sällan får jag en halv HTMLsida inklistrad i mailet med varan kunden är intresserad av.

Kategori: Inköp

Mer avskrivningar ...

Sitter och glor på en avskrivningsbilaga för inventarier där man använt sig av kompletteringsregeln men istället för jämna 20% intervall så har man vid senaste tillfället haft 26,67% på fjärde året. De överskjutande 6,67% har använts föregående år också, dvs 46,67% resp. 66,67% året innan osv.
Ska det verkligen se ut så eller har någon gjort en...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Behöver kritik på en flash banner.

Hej!
Jag har idag gjort min första flash banner, ja det är det första jag någonsin gör i flash så jag behöver konstruktiv kritik innan jag lägger ut den.  rtfm

http://stylingwebben.se/flashtest.html

Btw, tack så mycket för hjälpen jag fick på min A4 annons jag gjorde. Rätt många små ändringar har gjort på den och på måndag skickar...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Ekobrottsmyndigheten

Om en redovisningskonsult har lämnat all bokföring till ebm efter samråd med deras åklagare mm.

Får då ebm "låna" ut bokföringen till en advokatbyrå?

I bokföringen fanns en pärm med massor av papper som är är numrerade och det finns en beskrivning om varje anmärkning som säger vad som är fel i bokföringen, eller i hur bolaget är skö...

Kategori: Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik

Groovegate Musik shop

Hej,

Funderar på att sälja min musiknedladdnings portal Groovegate vilket är en site liknande Beatport, Audiojelly etc. För nuvarande ligger dock sidan nere eftersom jag använde Wordpress som nyhetsblog och det fanns ett hål i den som gjorde att idioter använde min server som torrent källa och laddade upp en massa filmer etc. Jag kommer att...

Kategori: Till salu

Marknadsföra hemsida

Hej.

Jag skall snart starta upp en community mest riktad åt ungdomar.

Jag hade tänkt att marknadsföra mig genom att annonsera på andra hemsidor och jag undrar om någon kan komma med lite förslag där man kan hitta ungdomar. På adicate.com kan man annonsera billigt på nattstad som är en ungdoms-community men eftersom min sida är i samma...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Register över grossister och/eller tips på grossist för hudvård

Hej på er,

Jag undrar om någon har något bra förslag på sida där man kan hitta ett register över grossister i Sverige? Jag har hittat www.grossist.se men tycker inte att det var någon höjdare och hittar inget på det jag sökte på (hudvårdsprodukter/skönhetsprodukter för män). Har någon något förslag på bra grossist som köper in manliga kropps...

Kategori: Inköp

Bokföring: Sälja en fodran till annat bolag

Hej!

Jag har en fodran till en kund som efter upprepade påminnelser helt skiter i att betala.  Grrrrr
Ingen anledning till detta eller någon form av bestridande har inkommit.
Denna fodran ligger i en enskild firma som nu kommer att avvecklas pga av att ett aktiebolag har bildats för att ta över hela verksamheten.

Beslut är taget...

Engelsk företag

Engelskt företag som varit igång sedan 1996  utan skulder med kreditkort mm
hör av er för mer info  obs endast seriösa

Namnförtydligande

Hej!

Fick nyligen tillbaka ett avtal som jag skickat in för en kunds räkning eftersom namnförtydligandet var otydligt. Började då fundera på om namnförtydligandet är ett krav rent juridiskt. Kan inte hitta något sådant i Avtalslagen, men någon annan av er som vet?
Vidare började jag fundera på om det kan klassas som urkundsförfalskning om...

Kategori: Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik

Finansiering av mitt företag

Hejsan allihopa!
Jag är en student i Kina just nu och jag har planer om att starta ett företag, och det finns så mycket man kan göra.
Men när jag sitter och tänker tillbaka till ruta 1 så är pengar frågan där, jag skulje vilja veta om någon i forumet vet vart man kan vända sig för finansiering?
För att vara mer exakt menar jag om det fi...

Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag

språkkunskaper

Bollar lite med språkkunskaper.

Jag kan prata flytande svenska, tyska, kinesiska och engelska. Funderade på om jag kunde ha lite nytta av det.

Någon som kan brainstorma med mig om en ide som kan ge profit för runt 3-4 timmars arbete varje vecka? , alla förslag är välkomna.

Kategori: Affärsidéer

Lettland, devalvering

står det titt som tätt i tidningarna just nu men det blir nog inte så, för mycket av ekonomin där är knuten till svenska banker, som i sin tur skulle dra med sig Sverige i en än sämre sits så vad man kommer att göra är att satsa än mer på landet som ger goda vinster. Detta gör att det kan vara läge för mycket goda affärer där nu,  anskaffande av lo...

Kategori: Företagande över gränserna

Registreringsskylt med företagsnamn

På vilket konto bokför man köp av en registreringsskylt med företagsnamnet, kostnad 6000 kr, enskild firma? Skylten avser reklam för företaget.

Ska kostnaden periodiseras eller är det ett direktavdrag?

/Thomas

Skatt i ensklid firma

Hur ska man räkna ut sin skattekostnad i en enskild firma om man har dessa förutsättningar?
Överskottet i verksamheten blri 200 000 kr och mitt egna uttag är 30 000 kr.

Hjälp en villrådig student!

Hej ! hoppas verkligen att någon vänlig själ kan hjälpa mig...
såhär ligger det till:

Jag fick min fskatt sedel i januari i år, och har FA skatt då jag drivit firman vid sidan om mitt vanliga jobb samtidigt som jag pluggat.

Då jag haft massor att göra har jag helt enkelt skjutit allt som skatter , bokföring , u name it framför mi...

Kategori: Allmänt

Perfekt Bil för Reklamutdelning Säljes

Märke:
Volvo

Modell:
V40 TDI Kombi

Årsmodell:
1998

Annonstext:
2,0 Turbodiesel, 12300 mil, högerstyrd. drar 0,4L/mil,

Pris:
Ring för ett seriöst bud

Telefon:
031-933359

Mobil:
0730606042

Transportfordon Säljes

Märke:
Ford F-250

Modell:
Lariat Pick-up TD 4x4 Hjuldrift

Årsmodell:
2001

Annonstext:
7,3 L Powerstroke Turbodiesel, Aut, 20000 mil,
6-sits, 8ft flak m. Kåpa, skinkl., ACC/Klimatanl,
Full utrustad., pedant skött.

Pris:
175,000:- + moms

Telefon:
031-933359

Mobil:
073060...

Svårt att sköta bokföringen själv?

Sitter och har fruktansvärt ont i magen just nu.  🙁

Har just insett att jag inte längre kommer klara av att ha en revisor. Mitt företag är fortfarande för litet och är fortfarande i uppstarts-fasen, vilket innebär att min revisor nu är för dyr.

Jag vill inte lägga ner hela företaget på grund av det här, utan tänkte nu istället ta öv...