Senaste inläggen
Söker bokföringskunnig person
Söker en person som kan hjälpa mig med deklaration och avslutet av året i mitt Handelsbolag. Litet bolag som drivs på fritid. Skicka mig ett PM med info om dig! Kategori: Söker/eftersöker |
|||
min uppdragsgivare betalar en del av hyran, skall denn bokas som sidointäkt?
Hej, |
|||
Hjälp med att starta café
Hejhej Kategori: Affärsidéer |
|||
Postförskott och Faktura
Jag funderar på att höja Postförskottsavgiften till 60kr. Kategori: E-handel |
|||
Stulet kontokort?
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Starta företag i Kina, skatter m.m
Hejsan allihopa! Tack för att ni läser Kategori: Affärsidéer |
|||
EU skattenummer = ingen moms?
fakturera ett företag i tyskland och la som vanligt på momsen men fick detta som svar. |
|||
Ta över företag eller inte?
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Avskrivninngar mm
Jag har köpt inventarier för 241 250 kr inkl moms, det vill säga 193 000 tusen kr exkl moms. Jag vill skriva av de på 10 år. |
|||
moms på frakt?
Har inte tänkt på det förut men är det moms på frakt? |
|||
skolaLäste ett inlägg om bakning i skola och slogs av tanken som affärsidé att skaffa register med skolan som vill hyra ut för verksamhet och ta en grundavgift + % per uppdrag. Skolan får mer intäkter, du får till försörjning och kunden kanske inte behöver skaffa dyr lokal utan använda någon tillfällig skola för en bråkdel av vad det annars skulle kosta... Kategori: Affärsidéer |
|||
Jag vill rikta min webshop mot försäljning även i Norge, vad ska jag göra?
Jag går i tankarna på att lansera min webshop även i Norge, därav har jag några snabba frågor! Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Studerande företagare
Hej! |
|||
Billiga skor och handväskor i Europa? (Grossister?)
Som rubriken lyder. Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Sortimentet.se säljes!
Vi ska nu sälja Sortimentet.se en av Sveriges köp & säljmarknad på Internet. Kategori: Till salu |
|||
Vill ni ta över en Internetrörelse?
Vi ska nu sälja Sortimentet.se en av Sveriges köp & säljmarknad på Internet. Kategori: Till salu |
|||
Medlemsnummerintill varje namn vore intressant. Det står redan hur många medlemmar det finns. Man kan ju naturligtvis gå in på profil osv. Det kan även vara bra för vissa personer. Andra får gärna utvecka detta vidare, vi är ju några stycknen nu. Kategori: Off Topic |
|||
Starta webbshop under lågkunjukturJag håller på att starta upp en egen Chokladsajt med tillhörande webbshop, nu till min fråga är det dumt att öppna en just nu? Alla inom min släkt samt inom tjejens släkt säger nej (ingen är egen företagare). Skulle vara skönt att få lite respons från folk som kan det här med eget företag. Jag tror starkt på min idé :winner Kategori: E-handel |
|||
Hur skyddar jag en logotype?
Finns det någon som kan berätta hur jag skyddar en logotype och hur mycket det kostar? |
|||
Hur prissätter man som återförsäljare?
Hej hej! Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||