Senaste inläggen
Säljfinansiering till privatkunder
Jag kommer starta ett TM företag där vi kommer behöva erbjuda säljfinansiering till privatkunder. Känner ni till något finansieringsföretag som accepterar avtal via ljudfil ? Kategori: Allmänt |
|||
Fel i inlämnad deklarationen
Har till mitt förtret upptäckt ett fel i företagets deklaration som redan är inskickad till Skattemyndigheten. Förstår jag informationen rätt på Skattemyndighetens hemsida så är det bara att skicka in en ny deklaration, den senaste gäller. |
|||
Uppskov på deklarationen
Min revisionsbyrå hade begärt uppskov på min deklaration, när jag ringde idag och kollade hur det gick med min deklaration. |
|||
Återförsäljare sökesFunderar du på att starta eget, eller är du redan egen företagare? Är du intresserad av att börja marknadsföra och sälja exklusiva kristallprodukter, såsom vinglas, skålar, vaser mm? Eller har du kanske rentav redan en verksamhet där du skulle vilja utöka ditt produktsortiment? Kontakta Kristallex för samarbete, [email]info@kristallex.se[/email]. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Vad är fördelar med att driva t.ex. hemsida genom ett företag?
Jag tar det rakt uppifrån och ner. Jag och 2 vänner har nyligen startat ett brittiskt aktiebolag, alltså ett Ltd. Vi har många olika idéer som vi vill genomföra men tyvärr ligger en del en bit bort i tiden, särskilt eftersom vi saknar kapital till dem. Kategori: Allmänt |
|||
Bokslut i sista sekundHej, jag behöver er hjälp för jag har kört fast. Min tanke har varit att ta hjälp att göra bokslut och deklaration men plötsligt var det försent så nu får jag sitta och gissa så att det bli rätt! Jag använder mig av kontantmetoden, betalar moms en gång om året och 2008 är mitt år 2. Mitt bokföringsprogram är kopplat till Swedbank, Capax SpeedLedge... |
|||
Inkomstskatt?
Hej, |
|||
Hyra ut "fixare"
Vad tror ni om den här idén? Kategori: Affärsidéer |
|||
Bokföra utg. moms vid EU-handel med Privatperson
Halloj! |
|||
(Brådis) Dekaration av nedlagt bolag (HB)
Hej, |
|||
Gratis annonsering
www.butiksfonster.se är en sida för F-skattare att annonsera gratis. Med presentation av företaget samt annonsering av produkter. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Ska jag bokföra Prel.skatten eller inte?
Har läst i övriga trådar om betalning av egen Prel.skatt i enskild firma. |
|||
Jag är fri!
Så var den sista blanketten ifylld, och man kan åter konstatera att man lyckats deklarera alla rutor och blanketter. Det är en lättnadskänsla som slår det mesta när man får luta sig tillbaka och konstatera att det tar säkert flera veckor innan det ligger ett brev i lådan som börjar med "Begäran om kompletterande upplysningar avseende... " Kategori: Off Topic |
|||
Hur bokför man en inkomst från utlandet?
Vid köp av en utlandstjänst (utanför EU) bokför jag den så här: |
|||
Att hitta Leverantörer ?
Hej, jag är ute efter att få tag på en leverantör utomlands. "Asien eller Central america Syd America" Kategori: Affärsidéer |
|||
byggmoms
Hei, |
|||
AktierAktiehandel som hobby är ganska spännande verksamhet, Jag har gjort det med en 0:a mindre än om man ska hålla på med blygsam verksamhet. Under det halvår jag testat har kurserna rusat och det lär fortsätta på de jag läst in mig på. Jag har gjort så också att jag satt en gräns där jag säljer dessa för att slutligen bara ha 5-10 % kvar vid årets sl... Kategori: Off Topic |
|||
Justering av Ingående balans?
Jag har gjort samma misstag som LLFF i tråden "Att bokföra privat allkonto", och använt ett allkonto för min enskilda firma, med besvärlig bokföring som följd. |
|||
Deklarations frågor (E.F), SKV svarar ej, provar här! ..
Hej! deklarerar min enskild firma för första gången och har lite frågor. Har mailat skatteverket men troligvis har dem högtryck för inget svar har kommit och jag vill deklarera så snart som möjligt. Hoppas någon här kan hjälpa mig! |
|||
Bokföra ett MINUSresultat
Hej |
|||