Senaste inläggen
Kompanjon/delägare sökes
Söker delägare/kompanjon. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Söker IT-produkterHej! Jag håller på att starta en e-handel där det kommer vara ett erbjudande på en produkt per dygn. Detta erbjudande ska vara en IT-produkt och jag är nu på jakt efter företag som vill rensa sina restlager på detta sätt. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Feedback på IT-handel.se
Hej! Kategori: Feedback |
|||
Hur löser man detta!
Har för vana att alltid när jag får en inbetalning från kund till paypalkonto, att flytta pengarna direkt till företagetskonto, |
|||
Offert och betalning
Hej |
|||
Rätt bokföringsprogram ...
Hej, |
|||
Logimoms vid arrangemang
Hej |
|||
Hårwax
😃 Hallå allihopa, Kategori: Affärsidéer |
|||
Mycket tacksam för hjälp!
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Hej. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Parfymföretag!
Hej! Jag har hållt på med parfymtillverkning ett tag nu.. och funderar på starta ett företag som skulle tillverka och sälja parfymer, verkar detta som en bra affärsidé? Kategori: Affärsidéer |
|||
Kompanjon sökes till tjänsteföretag i Baltikum
Kompanjon sökes till ett BPO (business process outsourcing) företag i Baltikum. Vår affärsidé är att tillhandahålla billig back-office personal som arbetar på distans från Baltikum till vissa arbetsintensiva brancher. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Positiva nyheterkommer jag endast att ge som är beslutade eller tänkta att beslutas. Stor stor sådan är ändring av direktavdrag som blir ½ basbelopp + moms. Trakamenten höjs och har man ingen faktisk kostnad för boede får man dra ett halvt trakamente enl. landets lista. Att ha företag där man har med utlandsuppdrag att göra är ofta roligt lärorikt kostnadseffektiv... Kategori: Allmänt |
|||
Registrera firma i utlandet för att få låg kostnad...?
Hej, Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Konton vid köp från EU
Om man köper varor från annat EU-land brukar det enligt alla rekomendationer bokföras på ett konto "Varuinköp från EU" exempelvis 4505. Det känns dock som om ett sådant konto är för när man köper en vara med avsikt att sälja den vidare, antingen direkt eller efter förädling. |
|||
Tillverkningskostnad?
Jag hoppas någon på detta forum ska kunna hjälpa mig! Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Direktavskrivning på ett halvt basbeloppHar läst lite här och var att det föreslås bli så att (alla) företag från och med i år får göra direktavskrivningar för inventarier som kostar mindre än ett halvt basbelopp. Är det beslutat och klart (kan inte hitta nåt på varken bokföringsnämndens eller skatteverkets hemsida annat än att det just finns ett förslag) så att man inte får skäll... |
|||
varuinköp/varulager
Hej 🙂 |
|||
Namnförslag
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Behöver hjälp! Några frågor ang. kontantmetoden
Hej! |
|||