Bokföra biljettförsäljning, hur?

3
Kommer inom en snar framtid starta upp ett företag som delvis kommer att jobba med biljettförsäljning. Vi kommer att sälja biljetterna direkt till kund. Hur gör jag med kvitton? Man måste väl ha kvitto på att man har sålt biljetterna? Hur bokför jag detta?

Otroligt tacksam för svar  ;-)
/Nybörjare inom området^^
49
Jag föreslår dig att vända dig till en bokföringsbyrå, om du inte vet hur du bokför försäljning så måste du ta hjälp. Du är ju ändå bokföringsskyldig som näringsidkare.[br][br]Ja, kvitton på din försäljning måste du ha.[br][br]/Martin[br][br][br]
3
Som sagt så är jag väldigt ny inom området.[br]Så jag försöker lära mig så mycket som möjligt,[br]har läst att man borde ha bra koll på bokföringen[br]även fast man lämnar bort den, därav min fråga.[br]Några bra svar på hur jag bokför biljettförsäljning [br]direkt till kund? Tack på förhand /Daniel
2066
22
Ursäkta en kanske dum fråga, men det framgår inte riktigt. Vill du ha tips på hur du skapar ett kvitto åt kunden, eller har du redan ett kvitto och vill veta hur du bokför det?
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
3
Jag vill ha hjälp med båda delarna  :-[[br]Men det verkar väl vara bärst att anlita någon som [br]sköter bokföringen åt mig..
2066
22
Det är i vilket fall enklast. Vill du sköta det själv skulle jag föreslå att du går en kurs, det finns grundläggande kurser nästan gratis via t ex komvux. Gillar du böcker finns det otaliga om företagande och bokföring.[br]Forum är bra och roliga, men det underlättar mycket att ha lite grundläggande kunskap om hur saker fungerar, det tar för mycket tid att förklara allt i detalj. Fråga gärna om du har mer frågor och berätta gärna hur det går!
Med vänliga hälsningar,
Jonathan

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.