revisionsbyrå i Lettland

12
Hej!
Vi är den revisionsbyrå i Lettland, som arbetar med svenska företag, för att underlätta och minska skatten. Om du är intresserad så kontakta oss

Och söker samarbetspartner bokföringsbyråerna i Sverige.

MVH/Emils
[email protected]
49
Hur funkar det?[br][br]Bokföringsmaterial får ju inte lämna landet.[br][br]/Martin
12
ditt företag är etablerat i ett nytt dotterbolag, som är vidare att lindra skattedeklaration det svenska företaget, sedan betalas dividents. [br]Det är möjligt att vidta de anställda att det lettiska företag,[br]Företag kan få gratis på ett kontrakt av redovisningstjänster. är en möjlighet prova gratis.
12
Ett av de exempel som vi kan göra mer, Sverige vinster skatt på mellan 30-70%, men i Lettland endast 15%. Så varför skulle inte sicka vinster på sin lettiska verksamhet?
2066
2
Den statliga skatten för juridiska personer (aktiebolag, föreningar, mfl) är 26,3 %. Däremot är det korrekt att skatten för fysiska personer varierar och kan bli ganska hög, men det är inte helt lätt att plocka ut "lön"/pengar i Sverige utan att betala skatt i Sverige.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
12
Det är inte enkelt, men inte omöjligt, och om det finns möjligheter att öka sina inkomster. Varför ska man inte göra det?
2360
37
Tar man ut lön i annat EU-land och är skriven i Sverige så betalar man skatt där det är helt rätt men man kan även dra nytta av att ha företag i Lettland, men då måste man ha hela personbilden klar för sig. De är inte många som har alla pusselbitarna för att det ska bli lyckat och då ska man låta bli annars blir det bara krångligt.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
1165
Man måste också någonstans lägga till risken för att behöva stå till svars i svensk domstol för vad som har skett. Det tar tid, det kostar pengar och risken finns att det blir väldigt dyrt. Man måste också lägga in i ekvationen varför jag skall betala skatt i Lettland om jag bor i Sverige? Vad har jag för nytta av att den lettiska statskassan fylls på istället för den svenska?[br][br]Även om det inte är så förbaskat häftigt att betala skatt som en del politiker vill framställa det, så är det väl rimligt att jag är med och betalar för den välfärd som jag och min familj tar del av.
12
Varför? [br]därför att i dessa svåra tider bör användas i all möjlighet att tjäna mer. [br] :OMG

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.