När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
ditt företag är etablerat i ett nytt dotterbolag, som är vidare att lindra skattedeklaration det svenska företaget, sedan betalas dividents. [br]Det är möjligt att vidta de anställda att det lettiska företag,[br]Företag kan få gratis på ett kontrakt av redovisningstjänster. är en möjlighet prova gratis.
Ett av de exempel som vi kan göra mer, Sverige vinster skatt på mellan 30-70%, men i Lettland endast 15%. Så varför skulle inte sicka vinster på sin lettiska verksamhet?
Den statliga skatten för juridiska personer (aktiebolag, föreningar, mfl) är 26,3 %. Däremot är det korrekt att skatten för fysiska personer varierar och kan bli ganska hög, men det är inte helt lätt att plocka ut "lön"/pengar i Sverige utan att betala skatt i Sverige.
Tar man ut lön i annat EU-land och är skriven i Sverige så betalar man skatt där det är helt rätt men man kan även dra nytta av att ha företag i Lettland, men då måste man ha hela personbilden klar för sig. De är inte många som har alla pusselbitarna för att det ska bli lyckat och då ska man låta bli annars blir det bara krångligt.
Man måste också någonstans lägga till risken för att behöva stå till svars i svensk domstol för vad som har skett. Det tar tid, det kostar pengar och risken finns att det blir väldigt dyrt. Man måste också lägga in i ekvationen varför jag skall betala skatt i Lettland om jag bor i Sverige? Vad har jag för nytta av att den lettiska statskassan fylls på istället för den svenska?[br][br]Även om det inte är så förbaskat häftigt att betala skatt som en del politiker vill framställa det, så är det väl rimligt att jag är med och betalar för den välfärd som jag och min familj tar del av.