1. Upptäcka användandet av cykel som färdsatt, samt se mer av världen.
2. När jag kommer tillbaka från resan i januari ska jag ha allt klart för att starta upp ett företag.
Nu förbereder jag företagsstarten genom att bl.a:
- Ägna 15 minuter varje dag åt att skriva och se över vilka mål jag har med företaget.
- Ägna 45 minuter varje dag åt att läsa böcker som kommer att göra det lättare att starta företaget. Än så länge har jag läst böcker inom time management, försäljning och starta-eget. Några böcker har varit extremt bra och hjälpfulla och jag delar gärna med mig av tips om någon är intresserad.
Företaget jag kommer att starta i januari kommer förmodligen att handla om att importera produkter från Indien och sälja i Sverige. Jag har som mål att ha lite olika idéer på vad jag kan importera innan jag reser, och sedan välja produkten under resan. Jag ser inga problem med att göra en marknadsundersökning på distans. Hade vart skoj om jag kunde få lite hjälp med att brainstroma idéer på produkter som jag skulle kunna importera från Indien. Några kriterier är:
- Den totala initiala investeringen bör inte överstiga 40-50 000kr.
- Den hade varit bra, men inte nödvändigt, om jag skulle kunna använda min resa. Det skulle t.ex. kunna handla om att besöka fabriker. Jag skulle också kunna använda det i markandsföringssyfte, t.ex. "Jag har cyklat runt i Indien och därför kunnat hitta den bästa...". Importera och sälja cyklar eller sportkläder skulle kunna vara ett exempel, eftersom jag kan använda mina erfarenheter från resan under försäljningen.
Hade varit roligt med lite olika tips och tankar! Jag skriver gärna här också och uppdaterar allt eftersom företagsuppstarten närmar sig. Jag kommer säkert samla på mig erfarenheter som kan vara av intresse för andra som ska starta eget.
Mvh,
Viktor