Senaste inläggen
Bidrag till kvinnligt företagande = smutsigt
Hej, Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Partner sökes!
Hej! Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Små och medelstora företag är nyckeln för Europas framtidI dag befinner jag mig i Bryssel för att presentera det svenska EU-ordförandeskapets prioriteringar i Europaparlamentets utskott för industrifrågor, forskning och energi. Inte minst kommer jag att prata om hur viktiga små och medelstora företag är för Europa. För jag är övertygad om att just de små och medelstora företagen är nyckeln till framti... Kategori: Nyheter |
|||
avdragsgill fika?
Hej, |
|||
Bokföra revisorsarvode
Jag har nyligen betalat fakturan för första årets revision och konsultation. Preliminärt bokades för förra året: |
|||
Sökes partner med kapital för investering
Hej |
|||
Import samt sponsring (av utrustning till) till idrotttskvinna
Jag har en ny agentur och importerar sportartiklar för skidåkning som jag säljer via återförsäljare och webshop. Varorna köps in från en leverantör i Tyskland. På fakturan från leverantören framgår mitt VAT varför moms ej är inkluderad på fakturan. |
|||
En fråga ang. driva företag trots skattskuld?Hej, är i startgroparna att starta eget tillsammans med en fd. kollega och nära vän. Jag har dessvärre skatteskuld på mig sedan innan så min fråga lyder: Kan jag stå med som ägare till 50% i papprena, göra bankärenden osv. trots min skattskuld eller får man ingen f skattsedel då?? värt att nämna är att min kollega har ett prickfritt förflutet och o... |
|||
Franchising - Märklig grej?
Mors! |
|||
Bra bok i stil med "Bokslut för dummies"?
Räkenskapsåret tar slut i morgon, och för att göra en lång historia kort så funderar jag på att ge mig på att göra bokslutet själv. :nicka |
|||
Frågor om import av frukter
Hejsan! Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Ska jag satsa på ett holdingbolag?
Hej, |
|||
FLER ENSKILDA FÖRETAG
HEJ, Kategori: Allmänt |
|||
starta bilfirma
Hej! jag skulle vilja veta så mycket det bara går om att starta en firma att sälja beg-bilar Kategori: Affärsidéer |
|||
Egen inom IT test - vad tror ni?
Hej Kategori: Affärsidéer |
|||
Feedback ang. ny verksamhet
Hej!
Kategori:
Affärsidéer
|
|||
Mindre butikslokal i Stockholm, var hitta?
Hur hittar man en mindre butikslokal i Stockholm? Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Arbetskläder
Hej! Kategori: Inköp |
|||
Frågor om precisering av varuslag och företagsnamn.
Hej, Kategori: Allmänt |
|||
kalkyler
Hej! |
|||