Retorikutbilding - Nya kunder
jag är ny här men skapade användaren för att be er andra om hjälp. Förhoppningsvis kommer det bli väldigt givande, då jag är säker på att många av er har väldigt mycket bra idéer och synpunkter att komma med.
För ungefär ett år sedan startade jag upp företaget Löfström Retorik, med affärsidén att utbilda och coacha företag, organisationer och privatpersoner i ämnet retorik - Konsten att övertyga. När jag startade upp hade jag såklart flera potentiella kunder, och en stor del av dessa har genererat uppdrag till företaget. Dock har jag nu stött på problemet som jag gissar att många nyföretagare stöter på, nämligen; hur fortsätter jag? Hur skaffar jag mig nya kunder på ett enkelt och effektivt sätt?
Vad jag hittills har försökt mig på är dels annonser på google (som förvisso genererade nära på dubbelt så många besök på hemsidan, men inte gav en enda kontakt) samt att helt enkelt ringa runt till potentiella kunder och erbjuda mina tjänster. Detta har dock varit väldigt svårt, och de allra flesta av kunderna jag varit i kontakt med har avvisat mig med hänvisningen att jag ska återkomma om ungefär 1.5 år, då de av olika skäl har inköpsstopp på grund av finanskrisen. Problemet är ju som ni förstår att 1.5 år utan inkomster är en ganska lång tid för ett relativt nystartat företag, och jag måste därför se till att skaffa mig uppdrag.
Vad har ni andra för tips? Hur ska jag nå ut till kunderna och få dem att inse att mina tjänster är en investering som kommer att löna sig? Och framförallt; hur hittar jag kunderna från första början?
Tack på förhand! Jag håller tummarna för att det här kan bli en väldigt givande tråd!
Totte.
[email]totte@lofstromretorik.se[/email]
0761-850328
www.lofstromretorik.se
Löfström Retorik
Örnsköldsgatan 131
703 50 Örebro