Senaste inläggen
Rätta gammalt fel i momsrapporten?
Hej! |
|||
Vad tänker ni på när ni hör......
Vad tänker ni på när ni hör ordet FRAMBLICK ? Vad tror ni om det som företagsnamn? Är det konstigt, positivt eller negativt, vad tycker ni? Kategori: Feedback |
|||
Kundförluster
Vid bokslutet bokfördes (av redovisningsbyrå) en faktura som ej betalts enligt nedan: |
|||
Marknadsföring mot barn, ungdomar el. andra specifika målgrupper
Hej, |
|||
resebyrå
Hej, |
|||
Anställningsavtalet hindrar mig från eget företag?
Hej! |
|||
Blogg för kvinnlig pokerspelare
Kategori: Feedback |
|||
Forum för Hammarby Sjöstad
Hej alla! |
|||
Fråga om betallösning.
Hej! Vi ska starta en butik vid årsskiftet så jag håller på och kollar på olika betallösningar. Har hittat telia betal, där får man allt man behöver för 2000kr i månaden inkl bredband och dator. Nu undrar jag om det är ett ok pris? Vad betalar ni för era kassasytem etc? Kategori: Affärsidéer |
|||
Jag förföljs av djävulen!
Som titeln antyder så tror jag att jag personligen förföljs av den store röda klumpen med horn - djävulen. Kategori: Off Topic |
|||
Momsredovisning vid budgetårsskifte
Om man har BÅ 0809/0908 så bokför jag momsen för juli 09 i aug 09 men utbetalningen blir ju i sep 09 alltså nya budgetåret. hur skall jag göra med momskonton på gamla respektive nya året????? |
|||
Göra på rätt sätt i VISMA
Jag har just startat en enskild firma, och mitt mål är enklast möjliga administration (pga låg omsättning, fåtal faktureringar + inköp, endast en kund). Jag har tänkt bokföra enl kontantmetoden, använda förenklat årsbokslut samt momsredovisa enl bokslutsmetoden. Jag håller på och testar "VISMA Enskild Firma". Så till mina frågor : |
|||
Fler åtgärder för att fler kvinnor ska ha möjlighet att starta och driva företag
Den här veckan har verkligen varit full av insatser som verkar för fler kvinnor som företagare och i bolagsstyrelser. Kategori: Nyheter |
|||
Hur komma högt på Google
Hej alla glada! Kategori: E-handel |
|||
Resor, traktamente/reseersättning o.s.v.
Hejsan, |
|||
Moms vid kommissionsförsäljning och secon hand?
Någon som vet hur det funkar med moms etc när man säljer tex kläder på kommission? Är det några andra skillnader när man säljer second hand gentemot nya kläder? |
|||
Bokföra flera händelser på en verifikation? (manuell bokföring) + 4 andra frågor
Hej! |
|||
Hjälp vid start av nytt e-handel -företag.
Hej! Jag och en kompis tänkte starta en webshop där vi ska sälja kläder. Vi vill ha en relativt enkel webshop men med en bloggliknande funktion där vi kommer posta foto med jämna mellanrum(kommer lägga stor vikt på fotandet då vi båda är fotografer). Allt ska se snyggt och stilrent ut. Kategori: E-handel |
|||
Köpa utländsk site - vad är den värd?Vi är på gång att förvärva en engelskspråkig hemsida/forum. Ca 10 000 unika besökare per månad besöker denna webbplatsen (i huvudsak från olika länder i Europa) och annonsintäkterna idag ska enligt uppgift ligga runt 15 000-20 000/månad. Forumet har över 1200 st medlemmar, verkar dessutom vara rätt så aktivt!!! Google-rankingen på några viktiga sök... Kategori: Allmänt |
|||
Nominera en företagarkvinna - 30 finalister ska utses
Hej entreprenör! Kategori: Allmänt |
|||