hobbyverksamhet o arbetslös
I nuläget är jag mammaledig, vanligtvis arbetssökande. Mitt mål är att bygga upp ett litet företag med hundverksamhet, som jag vill ha vid sidan av ett deltidsarbete. Jag kommer att börja söka arbete igen efter årsskiftet. Får jag ett arbete så är det ju inga problem, då kan jag köra igång med min hobbyverksamhet (som det får vara till en början, blir bara en kurs åt gången till att börja med, dvs en ny kursstart varannan eller var tredje månad). Men om jag förblir arbetslös, har jag då rätt att starta upp hobbyverksamhet? Anar att svaret är nej, men vill gärna få det bekräftat. Och passar samtidigt på att fråga om man kan tex. ta ut föräldrapenning varje ex. torsdag och hålla kursen på torsdagskvällarna (vilket ju även ger gott om tid för umgänge med barnen, så fp används ändå som den ska) och resterande dagar är det ju a-kassa.
Det är ju ett sätt att komma igång så det borde ju vara positivt, men frågan är om det verkligen är det? Någon som vet?
Det är ju ett sätt att komma igång så det borde ju vara positivt, men frågan är om det verkligen är det? Någon som vet?