Bokföra registreringsavgift till Bolagsverket?

32
Hur bokför jag registreringsavgiften till Bolagsverket?
Klassas det som en leverantörsfaktura? Jag tänkte för den har ju inget specifikt förfallodatum och leveransdatum.

Jag bokför i Visma Admin 500 och undrar om jag ska skapa en specifik leverantörsfaktura för denna avgift och sen skapa en inbetalning för det för att markera att jag har betalat den?
1324
4
Vilken typ av företag? [br][br]Är det en enskild firma så är avgiften inte avdragsgill utan en privat kostnad. [br][br]Hans
32
[quote author=Hans F link=topic=6189.msg29685#msg29685 date=1259414189][br]Vilken typ av företag? [br][br]Är det en enskild firma så är avgiften inte avdragsgill utan en privat kostnad. [br][br]Hans[br][/quote][br][br]Enskild firma. Hur bokför jag det då?[br]Min handläggare sa jag kunde vänta med att betala avgiften till jag hade min F-skatt och att jag kunde ta det i företaget.[br][br]Så jag bokför det alltså inte som att jag fått en faktura utan endast som en inbetalning?
32
1930 - Kredit - 900kr (Bankkonto)[br]6992 - Debet - 900kr (Övr. ej avdrag. gill. kostn.)[br][br]Blir det rätt?

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.