Senaste inläggen
Egen näringsverksamhet från år 2010 - lån från hustru
Jag behöver kapital till ett egen näringsverksamhet som jag skall starta i början på nästa år. Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Verifikation reg. avgift till bolagsverket?
Bokför registreringsavgiften till Bolagsverket nu (har EF) och undrar om meddelandet jag fått via brev från Bolagsverket kan användas som verifikation för inbetalningen? |
|||
Hur bokförs uttag ur handelsbolag?
När man ger sig själv lön ur handelsbolaget, kallas det "lön", "uttag" eller "utdelning"? |
|||
Glömt avskrivningen på invent.
Hej |
|||
När startade mitt Räkenskapsår?
Konstigt som det låter så har jag glömt bort startdatumet för mitt räkenskapsår. Kategori: Allmänt |
|||
Småföretagare annonsera/ tipsa gratis efter personal!
Hej Kategori: Nyheter |
|||
Kortbetalning
Hej alla på forumet och god fortsättning på er alla. Kategori: Allmänt |
|||
Förenkla bokföring av skickade fakturorJust nu så använder jag mig av fakturorna man kan skriva ut direkt från efredo men det är inte riktigt anpassat för mängden kunder och fakturor jag har, redan nu och det säger något om hur det kommer bli i framtiden. Jag funderar på att skriva ut fakturor direkt från internetbutiken för att få ett mera flytande system så jag slipper registrera kund... |
|||
Nyregistrering Arbg-, Moms-, Preliminärskatteplanering
Jag håller på att gå igenom företagsregistreringen av ett AB och har fastnat lite på det faktum att jag är väldigt osäker på vad för siffror jag skall stoppa in som preliminära gällande: |
|||
Dela upp betalningen
Jag har haft kontakt med Klarna förr hette de Kreditor ang att mina kunder kunde dela upp fakturan på 3-12 månader. Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Bokföringsprogram - Valutor
Har läst igenom alla trådar (och olika tester), men hittar inte riktigt svar på just den här frågan: |
|||
Underskott i enskild firma
Om jag år 1 har ett underskott på tex 80.000 kr, betyder det då att jag ej behöver skatta på inkomst tills jag betat av underskottet? |
|||
Nar skall jag registerera mitt nystartade egna firma hos skatteverket
Hej, Kategori: Allmänt |
|||
Starta bolag i annat land
Fick upp ögonen för denna annons via aftonbladets hemsida: http://mediaupdate.se/starta-eget-bolag-%E2%80%93-pa-fyra-timmar/ |
|||
Søger Svensk Partner
Hej, Kategori: Allmänt |
|||
Bostadslån / kreditvärdighet
Jag och min sambo planerar att köpa hus i framtiden. Hon befarar dock att kreditvärdigheten skulle anses sämre för mig som (eventuell) egen företagare än om jag har motsvarande inkomst från en anställning, Kategori: Allmänt |
|||
Hur bokföra fraktintäkter?
När jag skickar en vara betalar jag frakt som jag bokför som 5710 (Fraktkostnader). Vad ska jag bokföra. |
|||
privatabonnemang telefon och marknadsföringsresor
Jag har två ämnen som vore mycket tacksam för hjälp med! |
|||
Hur ser det ut egentligen?Jag har som huvudsyssla att sälja emballage. Eftersom jag också gör egna smycken hade jag dem i samma shop tills månadsskiftet då jag valde att renodla emballage-shopen för ett proffsigare intryck. Smyckesshopen är ganska lik uppbyggnaden med emballaget och några små justeringar är det enda jag gjort. Den nya shopen inriktar sig främst mot konsumen... Kategori: Feedback |
|||
anonym domän?
Hej! Kategori: E-handel |
|||