Senaste inläggen
F-skattsedel för småjobbJag har haft mitt företag vilande i drygt 3 år och funderar på att ta upp vissa delar av det. Kontaktade Skatteverket för en tid sedan med förfrågan om F-skattsedel då jag bara jobbar ibland, oregelbundet. De sa då att jag istället skulle redovisa det jag fick in i samband med deklarationen (enskild f:a). Det verkar som om de inte gärna ger F-skatt... |
|||
Kontering av resor i tjänsten
Hej! |
|||
Projektor Vs. TV/bildskärm.
Hej! Kategori: Inköp |
|||
Namnförslag företag och egen produktserie
Hej! Kategori: Feedback |
|||
Hjälp med förtullning
Hej! Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Moms vid varuinköp från annat EU land
Vi har köpt varor som transporteras till Sverige från ett tyskt företag i Tyskland med tysk momsregistrering. Vi har inte uppgett vårt Svenska VAT nummer och därför har dom lagt på tysk moms (helt korrekt gjort). |
|||
Bokföra fakturaavgift (till leverantör)Ja, jag hittar inget lämpligt konto för detta och har hittills bokfört det som övriga kostnader. Någon som har ett lämpligare förslag? |
|||
Namnet trendic.cc avyttras
--- Köparen drog sig ur så namnet finns åter igen till försäljning -- Kategori: Till salu |
|||
Dela företagMånga rådgivare tycks sky tanken på hb ab för mindre företag. Jag har startat ett företag med min fru och för enkelhetens skull och snabbhet valde jag enskild firma, men för att få in henne också finns tanken på att överföra verksamheten till just hb eller ab. Men den senaste experten tyckte absolut att hon också skulle gå in som enskild firma. Går... |
|||
HB till AB!
Hej! Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Lite frågor inför bokslut osv.
Hejsan! |
|||
SMS tävlingar som affärsidé... Kategori: Affärsidéer |
|||
Ta reda på konkurrentens leverantörer???
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Köpa kassasystem
Jag behöver införskaffa någon form av kassasystem inom kort och har snabbt konstaterat att det är en djungel som dessutom kostar lite väl mycket i många fall. Kategori: Inköp |
|||
Idénu
Anledningen till att den här tråden är postad här och inte i feedback är för att jag vill veta om idén håller för att skapa ett företag kring idén och få reda på vad andra tycker om idén i sig, inte om sidan. Kategori: Affärsidéer |
|||
Vad ska inkluderas vid utbetalning av arvode (fotografering)?
Hejsan, jag tänkte använda ett par fotografers alster och undrar vilka avgifter jag ska tänka på.
Kategori:
Allmänt
|
|||
Köp och säljsida (Komplett)
Vi säljer nu av lite "restprodukter" från vårt lager. Kategori: Till salu |
|||
Aktiebolag
Är bolaget skyldigt att betala ej bokförda skulder om det är en ny ägare till företaget? |
|||
Ska avisering bokföras som faktura (faktureringsmetoden)?
Jag fick idag en avisering från banken där de meddelar mig att pengar kommer att dras från mitt konto nästa månadsskifte. Pengarna avser banktjänster. |
|||
Dra av hela kostnaden på datorn/kameran.
Hej! Kategori: Inköp |
|||