Senaste inläggen
Bokföring i fastighetsbolag
Jag har ett nystartat AB som äger ett par fastigheter och hyr ut lägenheter till privatpersoner. Jag är ju van vid den "vanliga" kontoplanen men använder mig nu av FastBAS 2005 som är anpassad till fastighetsbolag. |
|||
Träkulor, helsvarvade 30mm
Ja du läste rätt. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
hur bokföra moms?
Jag vore tacksam för tips om bästa metod för bokföring av moms. Jag bokför enligt kontantmetoden och redovisar moms kvartalsvis. Mitt bokföringsprogram föreslog en genväg där man under året bara använder sig av momsredovisningskontot 2650 och företagskontot. Vad rekommenderas? |
|||
Gratis faktureringsprogram?
Hej allihop! |
|||
Prova på e-handel, ett par frågor till dig som har koll på företagsformer mm
Hej! Låt säga att du har en enskild firma med moms registrerad i vilken du utför låt säga programmering mm till kunder mot betalning. Men så kommer du på att du vill prova på att sälja t.ex jordnötter på nätet. Bara prova för att se om det fungerar... |
|||
Anlita Factoring?
Hej allihop, |
|||
Köpa eller Leasa?
Hej Allihop! Kategori: Inköp |
|||
Bolagsbildning för investeringar i energisektorn
Har gått med funderingar ett tag att istället för att bara engagera mig i aktier, börja bygga ett bolag med fokus på energi-investeringar, direkt och indirekt. Kategori: Affärsidéer |
|||
Jobba som företagare åt bla bemanningsföretagJag har haft företag tidigare med en kollega i ca 6år sen ville jag ta en rejäl paus och bli anställd. Det är tufft att bli anställd idag men funderar på att starta eget igen och hyra ut mig själv till bemanningsföretag, kan detta vara något? Givetvis har jag andra kontakter och idér som jag kan använda mig av. Men uppdragen kommer och går och för... Kategori: Affärsidéer |
|||
Bokför tävlingsvinster
Tjena! |
|||
Vår hemsida (kommentarer önskas)Verksamheten nedlagd Kategori: Feedback |
|||
"Slippa" telefonförsäljareJag har kommit på en idé där man som företagare inte behöver ta emot samtal från telefonförsäljare i lika stor utsträckning som de gör idag, metoden är väldigt flexibel och kommer så klart spara väldigt mycket tid för alla företagare. Men min fråga är om företagare verkligen tycker att tar för mycket tid av dem att prata med säljare varje dag? Har... Kategori: Affärsidéer |
|||
Använda eget (privat) material i enskild firma
Hej, |
|||
Parfymgrossister?Jag har sökt och sökt efter en bra parfymgrossist till min kommande webbshop och hittat några stycken seriösa utanför Sveriges gränser med ganska bra priser som jag nu är i kontakt med, men skulle gärna vilja få lite flera att jämföra med. De jag hittat i Sverige verkar inte vara mycket att hurra för (grossister.se). Finns det någon här som känner... Kategori: Inköp |
|||
Köpa genom företaget eller ej?
Hej! Kategori: Inköp |
|||
Köpa ett befintligt företag?
Jag har fått info om ett företag som är till salu. Kategori: Allmänt |
|||
momsinbetalning, har jag missat nått ?
Hejsan! jag deklarerade underskott i min enskilda firma i år, och momsen lyckades jag inte helt kvitta. |
|||
Hur bokföra export (som skickats momsfritt)?
Hittar inget bra svar så jag försöker här ;D |
|||
seeking partner in the foodservice. Letar partner inom mat service branschen.
seeking entrepreneurial spirit combined with a proven management track record, ideally in the foodservice, restaurant leisure sector Kategori: Söker/eftersöker |
|||
F-skattsedel för småjobbJag har haft mitt företag vilande i drygt 3 år och funderar på att ta upp vissa delar av det. Kontaktade Skatteverket för en tid sedan med förfrågan om F-skattsedel då jag bara jobbar ibland, oregelbundet. De sa då att jag istället skulle redovisa det jag fick in i samband med deklarationen (enskild f:a). Det verkar som om de inte gärna ger F-skatt... |
|||