Senaste inläggen
Bolagsbildning för investeringar i energisektorn
Har gått med funderingar ett tag att istället för att bara engagera mig i aktier, börja bygga ett bolag med fokus på energi-investeringar, direkt och indirekt. Kategori: Affärsidéer |
|||
Jobba som företagare åt bla bemanningsföretagJag har haft företag tidigare med en kollega i ca 6år sen ville jag ta en rejäl paus och bli anställd. Det är tufft att bli anställd idag men funderar på att starta eget igen och hyra ut mig själv till bemanningsföretag, kan detta vara något? Givetvis har jag andra kontakter och idér som jag kan använda mig av. Men uppdragen kommer och går och för... Kategori: Affärsidéer |
|||
Bokför tävlingsvinster
Tjena! |
|||
Vår hemsida (kommentarer önskas)Verksamheten nedlagd Kategori: Feedback |
|||
"Slippa" telefonförsäljareJag har kommit på en idé där man som företagare inte behöver ta emot samtal från telefonförsäljare i lika stor utsträckning som de gör idag, metoden är väldigt flexibel och kommer så klart spara väldigt mycket tid för alla företagare. Men min fråga är om företagare verkligen tycker att tar för mycket tid av dem att prata med säljare varje dag? Har... Kategori: Affärsidéer |
|||
Använda eget (privat) material i enskild firma
Hej, |
|||
Parfymgrossister?Jag har sökt och sökt efter en bra parfymgrossist till min kommande webbshop och hittat några stycken seriösa utanför Sveriges gränser med ganska bra priser som jag nu är i kontakt med, men skulle gärna vilja få lite flera att jämföra med. De jag hittat i Sverige verkar inte vara mycket att hurra för (grossister.se). Finns det någon här som känner... Kategori: Inköp |
|||
Köpa genom företaget eller ej?
Hej! Kategori: Inköp |
|||
Köpa ett befintligt företag?
Jag har fått info om ett företag som är till salu. Kategori: Allmänt |
|||
momsinbetalning, har jag missat nått ?
Hejsan! jag deklarerade underskott i min enskilda firma i år, och momsen lyckades jag inte helt kvitta. |
|||
Hur bokföra export (som skickats momsfritt)?
Hittar inget bra svar så jag försöker här ;D |
|||
seeking partner in the foodservice. Letar partner inom mat service branschen.
seeking entrepreneurial spirit combined with a proven management track record, ideally in the foodservice, restaurant leisure sector Kategori: Söker/eftersöker |
|||
F-skattsedel för småjobbJag har haft mitt företag vilande i drygt 3 år och funderar på att ta upp vissa delar av det. Kontaktade Skatteverket för en tid sedan med förfrågan om F-skattsedel då jag bara jobbar ibland, oregelbundet. De sa då att jag istället skulle redovisa det jag fick in i samband med deklarationen (enskild f:a). Det verkar som om de inte gärna ger F-skatt... |
|||
Kontering av resor i tjänsten
Hej! |
|||
Projektor Vs. TV/bildskärm.
Hej! Kategori: Inköp |
|||
Namnförslag företag och egen produktserie
Hej! Kategori: Feedback |
|||
Hjälp med förtullning
Hej! Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Moms vid varuinköp från annat EU land
Vi har köpt varor som transporteras till Sverige från ett tyskt företag i Tyskland med tysk momsregistrering. Vi har inte uppgett vårt Svenska VAT nummer och därför har dom lagt på tysk moms (helt korrekt gjort). |
|||
Bokföra fakturaavgift (till leverantör)Ja, jag hittar inget lämpligt konto för detta och har hittills bokfört det som övriga kostnader. Någon som har ett lämpligare förslag? |
|||
Namnet trendic.cc avyttras
--- Köparen drog sig ur så namnet finns åter igen till försäljning -- Kategori: Till salu |
|||