Senaste inläggen
Lite frågor inför bokslut osv.
Hejsan! |
|||
SMS tävlingar som affärsidé... Kategori: Affärsidéer |
|||
Ta reda på konkurrentens leverantörer???
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Köpa kassasystem
Jag behöver införskaffa någon form av kassasystem inom kort och har snabbt konstaterat att det är en djungel som dessutom kostar lite väl mycket i många fall. Kategori: Inköp |
|||
Idénu
Anledningen till att den här tråden är postad här och inte i feedback är för att jag vill veta om idén håller för att skapa ett företag kring idén och få reda på vad andra tycker om idén i sig, inte om sidan. Kategori: Affärsidéer |
|||
Vad ska inkluderas vid utbetalning av arvode (fotografering)?
Hejsan, jag tänkte använda ett par fotografers alster och undrar vilka avgifter jag ska tänka på.
Kategori:
Allmänt
|
|||
Köp och säljsida (Komplett)
Vi säljer nu av lite "restprodukter" från vårt lager. Kategori: Till salu |
|||
Aktiebolag
Är bolaget skyldigt att betala ej bokförda skulder om det är en ny ägare till företaget? |
|||
Ska avisering bokföras som faktura (faktureringsmetoden)?
Jag fick idag en avisering från banken där de meddelar mig att pengar kommer att dras från mitt konto nästa månadsskifte. Pengarna avser banktjänster. |
|||
Dra av hela kostnaden på datorn/kameran.
Hej! Kategori: Inköp |
|||
webbshop förslag?
Hej, Kategori: E-handel |
|||
Byta inriktning - bli grossist?
Jag har en liten webbutik som jag haft under mammaledigheten. Jag har dragit in ca 1000 kr/mån helt utan marknadsföring, och det skulle såklart kunna bli mer om jag annonserade och ägnade lite mer tid åt den. Kategori: Affärsidéer |
|||
Hewal Företagsrådgivarna
Jag blev kontaktad av en telefonförsäljare från företagsrådgivarna idag. http://www.hewal.se/ Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Sälja privat egendom till egna företaget...?
Jag driver ett byggföretag (enskild firma) som även till viss del sysslar med renovering av båtar. Nu är det så att jag har en egen båt, privat, som jag sedan firman startades inte haft tid att använda. Den är i behov av viss renovering innan jag kan sälja den till ett vettigt pris. |
|||
Vad gäller för att ett avtal ska anses vara giltigt?Vi är ett nystartat företag som bl a jobbar med hushållsnära tjänster. På nätet finns ett antal mötesplatser, där den presumtive kunden kan lägga offertförfrågningar. När vi som företag väljer att besvara en sådan förfrågan får man antingen betala en avgift för varje svar, eller så väljer man att betala en större summa i förväg, och kan sedan svara... |
|||
Bokföra skatteåterbäring för 08
Hej PÅ er alla |
|||
Simpla nybörjarfrågor
Startade ny firma i höstas, momsdeklarerade första gången den 12 november. Bokföringsprogrammet skapade en ny verifikation när fodran skapades på konto 1650. Sedan kom pengarna tillbaka från skatteverket in på mitt privata konto. |
|||
Hjälp vid uppstart!
Tja! Kategori: Affärsidéer |
|||
Tv produktion
Kapital sökes till produktionsbolag för inspelning av en relativt stor produktion. Produktionen kommer sedan att sändas i flera olika avsnitt i en tv kanal, i första hand i Sverige. Produktionen är nöje och äventyr och är en kamp mellan flera olika tävlande lag. För mer information var god kontakta mig via e-post. Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Bokföra avbetalning
Hej allihop! Jag är helt ny här på företagande.se, som jag skriver nåt dumt ber jag om ursäkt för det.. : ) |
|||