Företaget kommer inte igång på utsatt datum

15
Hej!

När jag registrerade företaget så räknade jag med att kunna komma igång någongång under april månad och valde därför att börja betala min f-skatt fårn den 1april men nu visar det sig att det har uppstått vissa hinder och jag kommer inte hinna få igång företaget innan juni p.g.a. vissa omständigheter så nu undrar jag hur och vad man kan göra i detta fall?

Eftersom att jag inte kommer att omsätta någonting i företaget på två månader som jag nu ska betala skatt för så undrar jag om man kan meddela skatteverket att det kommer att dröja ytterligare 2 månader innan vi är igång eller är det bara betala och se glad ut trots att företaget inte kommer att omsätta något denna period?
632
3
Mitt tips: Betala och var glad!  ;D
1324
4
Fyll i denna blankett och skicka in. Och det blir väl mycket 0 just nu. Så får du ett nytt beslut. Sedan skickar du en ny blankett om några månader igen med högre värden[br][br]http://www.skatteverket.se/download/18.233f91f71260075abe880005059/431439.pdf[br][br]Hans

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.