Senaste inläggen
Preliminär skatt
Hej! |
|||
Betala leverantör med kontanter (ej kort!)
Hej! Sökte men hittade inget som direkt överensstämde med det jag funderar kring. |
|||
Tillverkare och grossisterJag behöver hitta tillverkare och grossister för hemelekronik, hushållsartiklar, bygg och hobby i Asien och i övriga Europa . Någon som vet ? Tacksam för svar. Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Behöver du en partner?
Hej, Kategori: Affärsidéer |
|||
Nykomling undrar över avdrag?
Hejsan! Kategori: Affärsidéer |
|||
Nytt år i enskild firm
När jag har gjort ett bokslut i mitt företag som är en enskild firma ska jag då nolla mina balanskonton inför kommande år? Jag tänker främst på kontona 2012, 2013, 2018. |
|||
Tjänar man på att ha företag?
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Lägga ner AB
Jag har ett AB som jag drivit i många år men funderar på att lägga ner det då min största kund har erbjudit mig en anställning. |
|||
Exklusiva Visitkort
Jag läste många inlägg på forumet där ni frågar om visitkort. Vad som fungerar och vad som inte fungerar. Jag har jobbat med trycksaker i snart 10 år och sett både det ena och det andra. Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Sälja knivar till utlandetJag planerar att sälja dyrare knivar på nätet. Eftersom knivar är ett smalt område och dyrare knivar är ännu smalare tänkte jag att man kanske ska sälja till utlandet också. Det finns ingen renodlad svensk knivtidning och inte så många websajter i Sverige. Det finns en del utländska tidningar som enbart handlar om knivar. Man borde väl söka sig til... Kategori: Affärsidéer |
|||
Mönsterskydd
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
MomsenNu har jag gjort min första månad med bokföringsprogrammet, och nu har jag då betalat in momsen tillsammans med allt annat på blanketterna till skattemyndigheten, men hur gör jag nu? JAg har betalat ifrån 1930, säg att summan är 64000:- som ska bokföras, men hur gör jag nu? :blink |
|||
Redovisa räkenskapsårets moms till skatteverket
Här kommer nu en riktigt nybörjarfråga. |
|||
Delägareskap
Hej Kategori: Allmänt |
|||
Bredda sortiment
Jag har tänkt sälja knivar på nätet och har fått tipset här på forumet att det är bättre att hålla sig till knivar istället för att bredda sortimentet i framtiden. Kategori: Affärsidéer |
|||
Förpackningar - kostnad?Jag har en idé om att börja tillverka en produkt till vilken jag i så fall behöver en förpackning i askform med de ungefärliga måtten 10 cm hög, 6 cm bred och 3 cm tjock samt ett enklare tryck. Vad tror ni det skulle kunna gå på per ask? 1:-? 10:-? 100:-? Hur mycket billigare kan det bli om jag bara låta trycka upp papper för att sedan klippa ut oc... Kategori: Allmänt |
|||
Köp av material i TYSKLAND, hur göra!?
Jag tror jag äntligen hittat rätt leverantör till materialet som jag behöver i mitt företag. :bravo Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Tomflaskor
Hejsan, har gott om tomflaskor till salu, finns det någon här som är intresserad här? Eller någon som kanske vet företag som vill köpa flaskor. Kategori: Till salu |
|||
Inför möte
Jag ska starta en städfirma och ska träffa en potentiell (första) kund nu på måndag! Kategori: Allmänt |
|||
Söker Seriös Person
Söker en seriös person som vill skapa/starta ett konsult och allservice företag Kategori: Söker/eftersöker |
|||