bokföra resor under 9000 kr ?

4
Hej,

Ska jag lägga inn i min bokföring alla resor til/från jobbet?  Även dom som kommer innan jag når gränsen för 9000 kr då jag kan börja dra av från skatten. Jag tycker dette blir lite konstigt i mitt räkenskapsprogram Visma Enskild Firma då programmet värkar behandla alla resor/milärsetning som utgifter från första krona. Det är vel utgifter från första krona men inte avdragsgilla utgifter. Vet inte helt om Visma hänger med i detta?

Är det skildnad på resor jag gör varje dag til jobbet och resor jag gör om jag nångång ska på kurs, när det kommer till skatt och bokföring?

Skulle kanskje frågat på Vismasupport men provar här först.

mvh Knut

1324
2
Det finns ju 2 typer av resa. [br]Nr 1 är dom som är till och från ditt kontor. Om du har det på annan plats än i hemmet. Och dessa resor skall inte bokföras utan dom skall du dra av på deklarationsblanketten [br]Nr 2 är dina resor till abetsstället. Ex ett bygge om du är byggare. Och denna resa kan du dra av till 100% och bokför i programmet. [br][br]Hans
4
takk Hans  :) [br][br]Då kan jag dra av 100% av mina tågresor malmö - Köbenhavn när jag är byggare.[br][br]
1324
2
Du har väl kontoret hemma ? Då bör du kunna det. [br][br]Men jag vet att det finns någon regel att om man reser till samma plats hela året kan det ses som ditt kontor. Men det får du kolla upp med skattemyndigheten för det är inte jag sådär jätteinsatt i. [br][br]Hans

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.