Senaste inläggen
Fått faktura men firman är avregistrerad
Hej |
|||
Egna uttag och insättningar -> vart då?
Hej! 🙂 |
|||
Moms vid försäljning av varor inom EU
Jag har sålt en massa varor på plats i Tyskland, samt skickat en massa från Sverige till England. Kategori: Företagande över gränserna |
|||
SV: Sälja reklamplats, ge tips!Vad tror ni här på forumet; om hur många sidvisningar per t.ex. vecka man behöver för att någon skall intressera sig för å sälja? Hade vart intressant å höra från någon med erfarenhet. Kategori: E-handel |
|||
Bokföra moms återbetalning
Hur gör jag för att redovisa moms som jag fått tillbaka från föregående år? |
|||
Vad kan man ta betalt?
Har precis startat enskilt företag och ska utbilda kunder i ett programvara till datorer. Jag har fått två uppdrag redan där jag ska hålla 3 timmars kurser. Jag har räknat med att allt som allt att det tar ca 6 timmar med förberedelser, restid och för och efterarbete. Hur mycket ska jag fakturera på? |
|||
Anställa personal
Jag har lite frågor om att anställa: Kategori: Allmänt |
|||
Milersättning för hyrd bil?Jag är egenföretagare och hyr ofta bil för olika uppdrag. Spelar det någon roll huruvida jag debiterar kunden den faktiska hyrkostnaden + drivmedel, eller om jag tar milersättning (41 kr/mil)? När det är långa sträckor så blir det ju väldigt mycket dyrare för kunden att betala milersättning, medan på korta sträckor går jag back ekonomiskt om jag t... |
|||
sälja aktier i fåmansbolagHej, om jag ska sälja mina aktier i ett fåmansbolag. Aktierna är värda cirka 1.5m. Är det då smartare att fixa ett AB som jag först överlåter aktierna till och sedan säljer dem för att 'stoppa in' pengarna i AB't?... Skattemässigt verkar det vara hugget som stucket nästan, jag tänker på 50/50 (för det gäller väl fortfarande?) gent... |
|||
Sälja privata inventarier till företaget - prisuppskattning?
Hej, |
|||
Investera i viner
Jag sitter och dricker ett glas vin och funderar på investeringar och sparande/pensionssparande. Började söka efter information om att investera i vin och det verkar som det skulle kunna vara en bra investering. Det är ju dessutom gott 🙂 Kategori: Off Topic |
|||
Använda köpta varor i företaget, inventarier.
Hej! |
|||
Betala privat faktura med företagets pengar?
Hej. |
|||
Förenklat årsbokslut på Skatteverkets hemsida - B10 = Eget Kapital = Moms?
Nystartat och allra första bokföringen/årsbokslut |
|||
Bokföra mikrofon i musikföretag?
Hej! |
|||
Köpa AB med leasingbil
Vi håller på ska köpa en AB, där Vdn/ägaren har en leasingbil som går ut slutet 2011. |
|||
Gmail apps för företag, är det bra?
Hej! Kategori: Inköp |
|||
Mötesbokare sökes
Hej! Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Hjälp - konto för att lägga undan skattepengar?
Hej! |
|||
Klarar jag av att fakturera på annat vis.
Det är nämligen så att jag har gått och blivit egen företagare sedan några veckor tillbaka och hade nu tänkt hämta in mina två första jobb. (Dessa två jobb är något som inte hör till bolagets ordinarie yrke.) |
|||